Tävlingsdax!!

Publicerat: 2010-07-08 Kl: 22:30:52 | I kategori: Allmänt

Då är nog äntligen allt på plats inför morgondagens ovh helgens tävlingar.. Imorrn startar vi med MsvB:2 och sen kör på på ända till Grand Prix på söndag :D Skojjigt blir det - tyvärr missar jag höjdpunkten med GP på söndag :( ska på släktlunch - Anders mormor fyller år och vi har tackat ja redan i januari och maten bestämde vi i februari.. Rangun gick bra idag och hältan är helt borta, har ju inte gjort någonting sedan i lördags nu. Så mamma hjälpte mig och jag red igenom MsvB programmet inför imorrn och får sen se hur jag gör lör & sön beroende på hur han känns imorrn osv.. MsvB:4 på lördag har jag inte ens läst igenom & MsvB:5an på söndag har jag läst igenom men inte tränat några delar ur på Rangun.. Underlaget i ridhuset är iaf SÅ bra nu tack vara pappa som är så himmla duktig på att fixa till det :P Han har också hämtat hem lite nytt råspån så det är lite ljusare och snyggare! Idag har det anlänt ca 10hästar tror jag och resten av helgen är det sen proppfullt - vi har fått fixa stallplatser åt folk i andra närliggande stall också. Leo fick gå på ridbanan i morse och hon håller i sig ännu, riktigt fin stundtals men hon testar gärna om hon verkligen måste och när man kommer vid grinden så vill hon gärna smita så då är det bara att träna på lite extra just där så hon förstår att hon ska vara kvar på ridbanan. Så himmla kul att rida unghästar och man känner så tydligt vad man gör för fel när det tar stopp, jag har ju ändå ridit ganska många unghästar så här långt i livet. :P I höst blir det extra kul då vi ska sätta igång Demeter igen efter betet och sen börja rida in Poseidon som fyller tre nästa år! Mille har också fått sig ett "dressyrpass" idag i ridhuset - han jobbar stenhårt på att sparka hål i sargen, än sålänge har han inte lyckats utan träffat på "rätt" ställe så den har hållit. Känns som att pappa inte skulle bli så överlycklig om jag kom o sa att Mille sparkat hål i väggen :S Så de fösta 10-15min är han helgalen, om man får säga så, sparkar och skjuter åt alla möjliga håll och kanter för att korta korta stunder släppa till och sen börja om igen. Sen på slutet så var han så jättefin och mamma tycker också att han såg super ut - man kan inte tro att han inte tränats sedan i påskas.. Fina Mille vad är det med dig?? Nu är det iaf bara att rida på och se hur det utvecklar sig om det är så att detta är något han lagt sig till med för att han tidigare hade ont eller om det är något annat som stör honom. Nähe nu ska jag duscha och sen sova tänkte nämnligen rida lillprinsen lite i ridhuset innan tävlingarna börjar så han har sett banan en gång till innan han ska in och visa upp sig för dommaren som i morgondagens klass är Kicki Klingspor. Bye..
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0