Svalare väder och kampfiskar

Publicerat: 2010-07-06 Kl: 22:23:37 | I kategori: Allmänt

Halloj.. Äntligen har jag sjunkit ner i fåtöljen med datorn.. kom hem halv 5 och från då fram till halv 9 så har vi tömmt vårt stora akvarium för att sätta in ny inredning - vart supersnyggt visar för och efterbilder imorrn då vattnet klarnat. Vi fick dock ett problem då vi bestämde oss för att flytta över de fiskar vi hade i det lilla akvariet eftersom vi hade en kampfisk hane i vardera som de flesta vet så går det inte att ha två ihop.. men nu är det så att den vi hade i stora akvariet tidigare hade en till hane i samma så han borde vara schyst, vi flyttade över den röda och de spände upp sig lite till och från mot varandra men sen lugnt.. Så för ca 30min sen så säger Anders nu bråkar de!! Ja flyger fram till akvariet för att upptäcka att det är vår kampfisk hona som gett sig på den nya hanen.. ???? Hur gick nu detta till?? så den röda fick flytta tillbaka igen får se hur det blir med honan för nu verkar hon vara på den gamla hanen också - får väl spola ner henne om hon inte sköter sig.. Vill nämnligen skaffa ciklider och ha i det lilla akvariet.. Så till dagen i övrigt, handlade på morgonen till morgondagens lunch för 20 pensionärer halv 1.. sen kokade jag potatisen när jag kom till Ekelund eftersom jag ska göra potatissallad imorrn. Sen mockade jag vårt lilla stall innan jag och Fia red ut på Leo och Limit, gick bra och Leo fick gå i skritten innan vi red vilket jag tror gav lite resultat för hon skrittade på mycket bättre ifrån början idag. Rangun är fortfarande halt, mamma tyckte det var mindre idag men jag vet inte, longerade honom på grusplanen utanför stallet - det är lättare att se hälta på lite hårdare underlag än tex ridhuset. Innan jag åkte hem fick han Arnika liniment och Back on Track nattbandage på frambenen.. Mille fick gå en stund i ridhuset och när jag började så kändes det verkligen hopplöst för han sparkar och far med bakdelen åt alla möjliga håll och kanter men sen på slutet så går han så fint och är precis som innan allt det här fast såklart inte lika stark eftersom han inte tränats på över 4 månader.. Fatta vad snabbt tiden går!! Nu ska jag kolla över helgens uppstallningslista som mamma mailat till mig - allt är kaos som vanligt på Ekelund.. Kan tycka att sommaren åtminstånde kunde få vara lite lugn och skön men inte då - full fart! Bye..
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0