Rapport från tävlingen

Publicerat: 2010-07-13 Kl: 22:41:35 | I kategori: Allmänt

Ja det som jag skrev tidigare försvann ju så nu blir det ett nytt försök. Jag hade en blandad tävlingshelg. På fredagen gick det ju riktigt bra med Svarten nästan 66 % och en ynka poäng från placering kändes ju surt förstås, men jag fick ju glädja mig åt Maddes fina placering. Känns rätt skönt när man själv inte kan se när hon red eftersom jag själv red fram till min start. Efter hon ridit och innan jag fick rapport så såg jag den som sprang med protokoll och resultat ta bort i princip alla pinnar på tidiagre ryttare för att hänga dit Maddes. Då blir man glad. Maddes andra häst som hon utbildat från början upp till MSVB och nu en placering. Härligt då vet man att det är värt allt slit även om man undrar ibland. Lördagen red jag min andra SvårB:1 i livet. Ganska många missar och han bjöd inte till så mycket själv när vi kom in på banan. Men det blev högre procent än förrs gången och jag hade fler efter mig i resultatlistan denna gång. Söndagen så tyckte jag att ritten kändes bättre överlag men oj vad det kostar när man missar första ökningen och ej får tag på honom, han blir lätt lite ojämn om han släpper ryggen i traven, dessutom missade jag en piruett helt. Det blev alltså ett antal 2or o 4or det kostar på procenten. Men det är väl bara att hosta upp sig till nästa tävling se till att man inte har 7000 saker att hålla reda på så går det nog bättre. Ska nog åka till Ericsberg i alla fall men det blir nog bara en dag. Dyr uppstallning 1200 kr..... Ann
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0