Monsunregn!!!

Publicerat: 2010-07-29 Kl: 18:01:35 | I kategori: Allmänt

Herregud vad vatten som kommer!! Nu har vatten för hela den tidigare torra sommaren kommit.. Pratade med mamma för en stund sen, hon var på väg för att hälsa på Gunilla Å, och det var tydligen översvämning i och runt om HELA Mariefred.. :S helt galet!

Jag åkte ju som sagt hem tidigt för att fixa mina nails :)
Pärlemovit med stenar på tummar och ringfingrar.

Jag var också uppe tidigt för att köra Herkanperkan till Lasse på Sundbyholm och en behandling av hovleden, det gick snabbt så jag var hemma igen strax efter halv tio. Fixade iordning transporten och sen lite mockning innan jag hämtade in Mille för ett dressyrpass - han var jättefin och idag fick han ha lindor på sig för första gången sedan påskas.
Rangun kände jag att jag inte skulle hinna med att rida ut på då jag endast hade 40min kvar innan jag var tvungen att åka så hann fick bli lite puttsad på bara, skulle ha börjat med honom så hade jag nog hunnit med båda. Gillar inte att stressa med att rida mina hästar - det ska göras ordentligt.

Efter att jag fixat naglarna skulle jag ut till Bidermans för att köpa grejjer till hovslagar pappa, han vart inte så nöjd nu när Lasse ville att Herkules skulle ha Equi-pak soft i framhovarna plus Rollerskor som han måste göra om till ringskor också :S Ett paket Equi-Pak kostar 400kr! Så det är inte helt gratis plus att det kräver ganska mycket extra jobb eftersom hovarna måste vara helt rena och spritade för att dessa "gummisulor" ska fästa ordentligt. Arrobell har haft detta under iprincip hela tiden vi haft honom och även Svarten fick sådana när han kom till oss, han hade tidigare vanliga sulor.

Så lite bilder ifrån gårdagens träning för Liane!

Fia & Limit..


Uppridning och halt på medellinjen.


Jag och lille skrutt Rangun :P Härlig galopp!


Liane instruerar.


Tänk om Maria hade fått till skärpan lite bättre på denna!!

Kommentarer
Postat av: Mats

Hej!

Är du förberedd för visitationen imorgon?

Det var väl på fredagarna som Anders skulle köra garderobs-koll...

Hälsningar

Mats

2010-07-29 @ 23:28:06
Postat av: Madde

Herregud ja fatta ingenting först! Ah juste han har nog glömt detta men hursomhelst är det iprincip prickfritt :)

2010-07-30 @ 06:30:54
Postat av: Maria Granberg

haha din kamera är skitkonstig juu!

2010-07-30 @ 18:52:52
URL: http://dressyrbloggaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0