Inte för att klaga men hur länge kan det egentligen vara så här sjukt varmt?!

Publicerat: 2010-07-20 Kl: 20:05:07 | I kategori: Allmänt

Ja ännu en dag i värmen och är helt slut i benen, vet inte riktigt varför. På förmiddan så red min grupp dressyr 1h, vilket gick bra. Sen red jag Mille innan lunch och han var såå fin min lilla pålle.. Hoppas hoppas det fortsätter så här, imorrn ska han iaf få skutta över lite hinder hade jag tänkt. Han lär väl vara ganska vild då kan ja tänka mig - häststackarn har ju inte hoppat sen i typ början av april. Rangun var väldigt duktig idag, hade inte så höga förväntningar när jag började i värmen men han utvecklades mycket bra under passet. Började med lite mer fokus på traven idag, har varit mest galopparbete senaste tiden, och han kändes kalasfin och börjar fatta det här med passage och lite piaff. Superkul! Sen avslutade jag med lite piruettarbete i galoppen och fick till en riktigt fin halvpiruett till höger, till vänster har vi det lite svårare men fick till fin galopp ett par steg runt då och då där med. Nu ska han få gå ut i skogen ett par dagar och sen ska jag lägga en del jobb på bytena igen, detta hopplösa jobb känns det som stundtals - men skam den som ger sig - till slut sitter de väl som ett smäck! På em hade "mina" tjejer markarbete och lite hoppning 1h vilket gick bra, och Gordon lyckades åstadkomma en avåkning då han när han blir glad efter hindret gärna springer med nosen i backen :P Direkt efter den lektionen hade jag en 1h privatlektion för Nils-Arne på Uranos, han har inte ridit nu på en månad eftersom hästarna haft semester och innan det hade han bara ridit ca 4ggr tror ja det vart men han gör stora framsteg. Imorrn ska jag till Willys och handla mat igen på vägen till Ekelund. Bye
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0