Älskade farmor!

Publicerat: 2010-01-26 Kl: 21:48:56 | I kategori: Allmänt

Halloj!

Just tagit en snabb dusch ja o Anders kom ganska nyss hem ifrån farmor i Strängnäs. Vi var där för att hälsa på och ge henne vårat gammla bebisakvarium ett sexkantigt 20l.. Fint men vi vill kunna ha timer på o det gick inte o ha på det :S Så vi hittade ett nästan likadant fast 60l istället så nu fick farmor det var också på djuraffären innan o köpte två slöjstjärtar :D Hon vart jätteglad och vi hade handlat med lite mat att laga, trotts hennes protester - mkt disk, så det vart ris & gräddsås med skinka o lök.

Idag har jag ridit en del hästar började med Limit direkt på morgonen, Fia servade mig med hästar, det tog tid med Limit idag han har ju blivit mkt finare men så tänkte jag att jag skulle testa några skänkelvikningar o då vart det tvärstopp! :S så var en långt hårt pass för honom idag men tror han behövde det, han fick faktiskt nästan av mig en gång också då han vart sur och tog ett jättebocksprång rakt upp i luften. Efter honom var det Ranguns tur gick ganska bra testade några byten o de funkade bra.

Lunch o sen åkte Fia o pappa till veterinären med Limit o Leukothea, tror att det gick ganska bra fick lite akupunktur osv.. Mamma hjälpte mig med Demeter och idag såg jag varför hon har varit ruskigt svårt att tränsa hon håller på o byter tänder stackarn.. Märktes också när jag red huvudet for stundtalt runt ordentligt så hon får väl ta det lugnt ett tag känns det som. Herkules är verkligen en fin häst, ingen GP stjärna men han går klockrent i stadig fin form o gör allt man ber honom om i fin balans.
Sen kom lite barn med bussen som fick mellis o sen vart det en del pyssel i stallet innan jag åkte.

Bye..
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0