I bilen på väg

Publicerat: 2010-02-25 Kl: 17:29:07 | I kategori: Allmänt

Hejsan,
Sitter nu i bilen på väg till Jönköping. Jag började köra vi fick nämligen åka vägen över Eskilstuna då Madde glömt sina biljetter till Skandinavium..............
Imorgon bitt fortsätter vi till Göteborg. Men resan har ju inte fått någon bra början vi skulle ju ha ledigt för en gång skull hela familjen, men all snö sätter käppar i hjulet ordentligt :-( Jocke är kvar hemma. Igår skottade först Sofia och Jocke samt min käre far utestalltaket som började bågna. Därefter fortsatte Jocke tillsammans med Peter (Amandas pappa) med ridhustaket. Det har lagt sig en enormdriva med snö på ena sidan och det måste bort. Finns inga företag som kan komma och skotta föränn tidigast i mitten på nästa vecka.
De har ju lovat ca 15 cm blöt snö närmsta dygnet samt + grader och då kommer snön att bli tung. Men det är supermkt att skotta Sofia var uppe med Jocke på förmiddagen idag och skotta i ett desperat försök att få med lilla pappa.
Jag gjorde ett försök med utestalltaket igår men jag kröp på alla fyra ngt höjdrädd och det är ju bara några meter högt..........
Liane kom ju i alla fall och det gick ganska bra Arro Bell fick ett ordentligt pass och blev riktigt fin när jag såg till att ställa ordentligt i höger varv. Svarten blev också fin men det är bara att jobba med halvhalter. Det är grundridningen som gäller oavsett vilken nivå man rider på.

Känns inget vidare att lämna Jocke min mamma fick nu ta hans biljett.

På återseende.
Ann
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0