Crazy friday - som vanligt..

Publicerat: 2010-02-12 Kl: 22:34:29 | I kategori: Allmänt

Hallo!

Just tagit en efterlängtad dusch sov på Ekelund i natt eftersom jag red igårkväll samt fixade en helrenovering av mammas o pappas akvarium.. Vart riktigt fint! Orkar inte lägga in bilder idag får bli på söndag..
På ett sätt längtar jag till fredagarna för det betyder helg men samtidigt så är fredagarna den dag som det är mest att göra på hela veckan! :S
Gick upp 07'00 och hann mocka lite innan jag åkte till Toresund till 8 för att hjälpa Carina E att lasta Trocea som nu har flyttat till Lotta på Gottland, där även Challe bor.
Sen hem släppa ut hästar mocka resten i lilla stallet o sen ut med Rangun, Gunilla kom halv tio, han var ruskigt fin idag och Gunilla var mycket nöjd med honom - hennes favorit :P Direkt efter var det dags för Mille o Fia fixade honom åt mig men när hon skulle ta in honom i ridhuset så skrämde Rangun & Mille varandra så han stämplade henne på foten precis bakom stålhättan :S Hursomhelst var även Mille riktigt fin - kul eftersom jag inte tycker att jag lägger ner speciellt många pass på just dressyren men han mår nog mycket bra av sitt varierade arbete - nu får han vila lör & sön.
Kl. 11 var jag klar med Mille så det var av med utrustning o sen upp o kasta i mig lite rester till lunch innan skolbarnen kom halv tolv.. Idag var de åtta som skulle rida och dagens ridning bestod av balansövningar stillastående på medellinjen - Kaptensvändningar och Jorden runt gick mycket bra för alla.. En avramling fick vi också Nisse vart rädd när han skulle gå förbi dörren :S Det gick bra för killen o han var uppe på hästen snabbt igen :D
Så fort jag fått in hästar o barn i stallet igen så var det dags för ännu en privatlektion för Åsa 13'20 började vi och höll på i drygt en timme..

Sen intag av hästar täckesbyte på våra och av med täcken på alla lektionshästar linda upp lindor sen förmiddagens träning innan jag snabbt fick byta om för att hinna till Esklistuna och Jossan för att fixa naglarna kl.17'00 har tagit bilder lägger upp imorrn eller på söndag :D Nu är det iaf lite vårkänslor de är ljusblå glittriga  med lite stenar på ringfingret..
Direkt efter naglar åkte jag hem o hoppade in i Anders bil innan vi åkte och handlade mat för att laga middag hos hans mormor..
Det var väl ungefär allt idag.. Hehe.. Imorrn bär det iväg till Stockholm för att fira Andres 25år dag tillsammans med en del av hans syskon och andra vänner och på söndag blir det släkten här hemma..

Trevlig helg!

Bye..
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0