Tufft for Sofia

Publicerat: 2010-12-01 Kl: 04:49:09 | I kategori: Allmänt

Ja da ar Sofia sjalv och vi har redan horts av nagra ganger. Det ar ju typsikt att nar man val far semester sa ska det vara svinkallt i Sverige. Alla som haller pa med hastar vet ju ur mkt jobbigare det ar nar det ar kallt. Vattnet fryser man sjalv fryser ridhusbotten kan frysa osv.
Naturligtvis sa har da avloppet frusit pa ridhuset. Antagligen (tror Jocke) som ju ens ar pa plats att det har statt och sma runnit vatten fran koket eller toa  (tex om nagon ej helt stangt en kran) och sa har avloppet frusit pa utsidan fran overvaningen. Min kare far har aven ringt sa de skulle se till att stanga av vatten till kok o toa uppe och sedan hoppas pa lite varmare vader och sa varmluftspistol pa avloppet.
Hoppas att det loser sig.
Dessutom har tydligen dieseln tagit slut i tanken!
Nu ar vi i Kamala pa vart favorit stalle Twin Guesthouse. Denna gang var det fullt i flakt rummen sa vi fick ta med AC. Vi ar inte sa knussliga plus att jag alskar varmen och har ej sa stor anvandning av AC. Hade den stod pa 26 grader i natt men vaknade o fros sa Jocke var snall och hojde upp nagra grader. Maste se till att absorbera sa mkt varme som mojligt sa att man klarar vintern nar vi kommer hem.
600 bath kostar rummet helt ok nya sangar hade de ocksa. Tror de tar 400 med flakt helt ok.
Det mesta ar ju billigt i Thailand om man inte valjer det som ar dyrt forstas for det finns ju ocksa. Bungalowen vi bodde i pa Ko Jum kostade 500 bath.
Har imorse sprungit en svang och traffade da Aron som igar nar vi kom var ute o fiskade sa vi kunde ej traffa honom da. Han hade i allfall tva fiskar till mig o Jocke sa vi ska ga och ata dem hos hans vanner som har en restaurang pa stranden. Passade pa att boka upp Aron for snorkling pa lordag da Anders o Madde kommit. Banana Rock som jag tycker har den basta snorklingen nara Kamala.
Det har kommit en regnskur har pa morgonen men vad gor val det nar det ar varmt!
Saknar annu ej ridningen men har ju sett fram mot denna resa sa lange sa lange har jag ju ej varit fran hastarna nagon gang tidigare. Hoppas att min elever tranar pa flitigt nu for nar jag kommer hem har jag mkt energi......
Halsningar Ann o Jocke
Kommentarer
Postat av: Jennifer

Tack! Jag antar att du redan är här nu då.. :) Hoppas du får en härlig resa. Gillar din blogg, är uppvuxen med hästar, men blir inte så mycket av det här nere.

2010-12-01 @ 09:17:07
URL: http://lolamay.blogg.se/
Postat av: Ann

Nar vi var i Hua Hin sa var det en massa hastar pa stranden som man kunde hyra, stackars hastar en del var sa magra sa i Sverige hade man blivit frantagen dem och sa var de pyttesma undrar vem som vill rida sadana....

2010-12-03 @ 04:21:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0