Kallt-kallare-kallast

Publicerat: 2010-12-10 Kl: 18:54:30 | I kategori: Allmänt

Hejsan,

Ja idag har då temperaturen sjunkit rejält igen. Har precis värmt upp mig i ett varmt badkar....var otroligt kall och svettig när jag kom in. Har ändå varit flitig idag. Ridit finaste hästen på morgonen och Dosan på em (gick riktigt bra när jag fick henne fram till bettet ordentligt och eftergiven) seglar lätt på utan att gå fram men till slut så och hon kändes riktigt avspänd. Haft två privatträningar också Lise fick jobba på ordentligt hon har en riktigt stor häst med stora gångarter så det är mkt att rida ihop fin blev han iaf. PÅ em var det Barbros tur men Leo red jag först första gången jag red honom så ville han ej ta stöd på bettet och nu var han ganska stark precis i början men kändes väldigt fin efter ett tag. Som alltid handlar det om grunden-hästen måste gå ärligt fram för skänkeln med stöd/kontakt på båda tyglarna mm (det gäller alltid på alla hästar)men nog om det: en riktigt fin svart Barbie häst ser han  ut som iaf. Bekväm att sitta på också.
Kul med privatträningar även om det naturligtvis är roligt med grupplektioner också men där är det ju svårare att hjälpa bara en om någon får problem det är ju egentligen mkt jobbigare att ha 8 elever samtidigt, än en ensam. Så är det ju en hel del att mocka.....samt släpa ut o in hästar i kylan.
En liten fin bild från vår middag innan vi åkte hem blir det i alla fall på oss fyra: jag, Jocke , Madde, Anders på Coconut Garden /Kamala

Så får vi se hur brun Madde är till jul....Anders lär nog vara svart :-D
God Kväll
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0