Städning på schemat :P

Publicerat: 2010-08-01 Kl: 18:16:27 | I kategori: Allmänt

Hejsan..

Ja idag har jag inte varit i stallet utan har istället ågnat mig åt städning hemma. Man ser nu ut genom våra fönster igen och en del annat fix! Mina hästar vilar idag och det känns som att det var välbehövligt speciellt för Mille som har jobbat på riktigt bra under veckan. Blir däremot ingen tävling på honom nästa helg mest på grund av att jag inte hade koll på exakt när anmälningstiden gick ut men samtidigt så känns det lite tidigt att ta ut honom, skulle även vilja åka och träna någon annanstans innan tävlingsstart så jag känner mig ordentligt förberedd på "bortaplan". Han är en så pass stor och ung häst och behöver mycket rutin.

Imorrn startar mamma en 3 dagars kurs i dressyr med 9st deltagare har jag för mig, intresset för denna dressyrkurs har varit jättestort och det var flera stycken som inte fick plats. Kul med dressyr!! Direkt efter denna kursen startar vi sen en hoppkurs på 1,5 dag.

Startlistor för nästa helg finns nu utlagda och på fredag startar jag 19'17 med Rangun i LA:6an, på lördag i MsvB:2 kl.16'28, och söndag MsvB:4 kl.16'48. Dommare är Lotta Finstorp på fredagen, Kicki Klingspor på lördagen och Margaretha Blom på söndag.

Kul med ett 3-dagars meeting med så många klasser så nära hem! Har sett när jag läst startlistorna att det är några ryttare som ska rida fem starter på samma häst under dessa tre dagar! :S Tycker det blir väldigt mycket för hästarna, själv känns det nästan lite mycket med start om dagen i tre dagar i rad, nu är det inte några jättehöga klasser men det krävs ändå ganska mycket av hästarna med framridning och uppladdning. Nu vet jag inte hur vädret ska vara nästa helg men skulle det vara varmt så blir det självklart ännu tuffare att starta och man hoppas att de verkligen förbereder sina hästar för en så pass krävande tävlingshelg.


Förutom att jag har på tok för långa tyglar så tycker jag att den här bilden så så fin på mig och lillstrumpan Rangun :D

Bye..
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0