Kat C SM

Publicerat: 2010-08-15 Kl: 20:00:22 | I kategori: Allmänt


Filippa Börjesson hyllade sin ponny efter SM-guldet, "jag har en fantastisk ponny", sa hon om sin hingst Casio RP 141. Foto: Roland Thunholm - Det beror på att jag har en fantastisk ponny som oftast ställer upp för mig, sa hon när hon lindade benen på honom inför prisutdelningen.
Tre segrar gav guld

VANSBRO, DRESSYR-SM PONNY: Filippa Börjeson, 15 år, från Dagstorp gjorde ett suveränt SM i kategori C. Hon red sin fine fuxhigst Casio RP  141 till seger i varje kval och i finalen.


Säsongen var varit suverän. Det blev dubbla silver vid NM och nu ett guld.
- Jag har haft honom i två år. Vi hittade honom i Danmark, berättade hon glädjestrålande.
Filippa presenterade suveräna skolor och en precision i finalen med drygt 73 procent i betyg från de fem domarna.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0