Hur vill dommarna egentligen ha det??

Publicerat: 2010-08-08 Kl: 20:35:20 | I kategori: Allmänt

Jaha då var söndagen avklarad, helt slut och imorrn kör vi igång ridläger i en vecka med 16 barn/ungdommar.

Hade som sagt lektion för Ebba först när jag kom till Ekelund hon red Karaat även idag och det gick riktigt bra, hon fick träna på förvänd galopp och sen red vi igenom LB:2 programmet och sen lite finslipande av mellangångarterna.

Rangun hade rullat sig i leran på ena sidan så jag fick spola av honom :P Han kändes väldigt mjuk och fin när jag började rida på framridningen ungefär som han kan vara när man ridit ett tufft pass och sen travar av. Så det var kul att han kändes så fin redan ifrån början.

Travar fram under lättridning

Fin galopp

Kolla in hans underbara öron!! Så sweet..

Snygging!

Ja dagens ritt kändes jättebra verkligen och speciellt för att vara andra gången jag rider igenom programmet! Han var mjuk och avspänd och jag tyckte jag fick till en härlig framåt trav :) Ett högerbyte som vart efter bak annars inga missar.

Dagens protokoll ifrån MsvB:4 Maggan Blom dömde.
jag som var så nöjd med tempot i traven - gillade alltså inte den här dommaren :S


Protokoll ifrån fredagens LA:6 domare Lotta Finstorp
När jag läser det sista så tolkar jag det som att hon ville ha lite mer tempo och bakben samt att han vart lite kort i formen. Hittade inte gårdagens protokoll innan jag åkte för att fota det också men på det står det iaf att han var för lång i formen :S Väldigt svårt att veta hur man ska rida sin häst på tävling då alla dommare verka tycka helt olika och ofta även ändrar sina åsikter ifrån tävling till tävling..
Jag blir inte klok på något men detta är en bedömmningssport så när man får lite konstiga kommentarer eller siffror så får man istället försöka förlita sig på sin egen känsla och har man filmat så kan man kolla och se vad som egentligen hände.

Jag är iaf OTROLIGT NÖJD med Rangun denna helg som skött sig exemplariskt!!

Kommentarer
Postat av: sofia n

tycker att ni gjort fina prestationer allihopa!!

2010-08-09 @ 10:58:59
Postat av: Madde

Tack :)

2010-08-09 @ 21:00:54
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/
Postat av: anonym

Ja det är det som är det tråkigaste med dressyren.

P.S Man ser inte texten från protokollen så bra!

2010-08-12 @ 09:20:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0