Föl

Publicerat: 2010-08-25 Kl: 20:55:55 | I kategori: Allmänt

Hejsan..

Full fart även idag, började med att rida dressyr på Rangun och han var riktigt fin. Det vart ett ganska långt pass och han gjorde verkligen allt super, förutom en sak - högerbytena :( fattar verkligen inte varför, jag har iaf kommit fram till att det har inte med förberedelsen att göra det är mer som att dra lott ibland blir det rent men oftast inte :(
Allt annat känns iaf kanon inför helgen, men som sagt jag vill att ALLT ska fungera.

Syrran hoppade på Mille, bra att jag "slapp" för han var så full med lera!! Hehe fick syrran borsta sötnosen istället..
Leo red jag även idag på utebanan och hon går ifrån klarhet till klarhet med framåtbjudning och att tänka "rätt". Så det känns verkligen jättekul att allt jobb ( för det har verkligen inte varit en dans på rosor!) ger resultat ocj jag känner mig riktigt stolt och duktig över att ha rett ut henne och lyckats få fram en så fin och till slut sammarbetsvillig häst :D

Gymnasietjejerna fick rida dressyr, jag ställde upp en sk evighetsbana med koner där de red i både varven med volter vändningar, halter och både skritt, trav o galopp. Därefter praktisk sjukvårdsteori med 1-åringen Thaleia och sen träna på att lägga galoppbandage på Leo.

Min nya barngrupp som jag fått på onsdagar var jätteduktiga, trodde faktiskt inte att de hade kommit så långt i ridningen så det känns kul att få dessa härliga tjejer att jobba med.

Så lite bilder ifrån de två dagarna..
Den enda bilden som mamma lyckades få något sånär skarp :P Tror hon har lite för bråttom att trycka av och sen handlar det ju faktiskt om att ta massa kort så man lär sig och det är även svårt att fota rörelse och speciellt i ridhuset. Jag och Milleponken iaf :)

Fölmönstring. Mamma med Bell's Melete och jag med mamma Gaia.. Snyggt "uppklädda" med vita byxor och mörk ovandel.
De visar upp sig själva..
Snyggt uppställd framför dommarna..
När vi var färdiga vart sötnosen hungrig :)
Rebecca, Emma & Elina (gymnasie) vid ihopsläpp av hästar på Åbykvarn..
Gaia har koll på kameran
Meletes nya hagkompis.. Walza som tidigare gick på ridskolan har fått denna underbara lilla häst tillsammans med Simsalabim..
Gaia visar vem som bestämmer.. :P
Hästliv!!

Kram
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0