Bra dag & världens bästa mamma :)

Publicerat: 2010-08-28 Kl: 17:22:18 | I kategori: Allmänt

Ja dagens första start var då på Mille som jag verkligen är nöjd med. Han var riktigt tramsig när vi skulle till framridningen och bara stod på bakbenen och for runt så Fia fick leda mig bort, jag satt upp 45min innan för att se till att han skulle vara lite trött på banan, men det är en svår avvägning eftersom rider man för länge så kan det få motsatt effekt. Han var kanonfin i början på framridningen sen skrittade jag 10min och efter det var han inte riktigt lika fin och på hugget längre. Men dagens mål med honom var att han skulle gå runt banan utan större konstigtheter och det lyckades vi bra med! Film kommer imorrn.
Skritt på framridningen..
Riktigt snygg var han iaf!
Procenten vart däremot inte så lysande, men lägger absolut ingen vikt eller fundering över det, drygt 51% :S  Lite snopet men hon dömde lite konstigt tyckte många.. Imorrn får ni se och bedömma själva!

Hem och bytte häst till Rangun som fått gå ute i sin stora gräshage hela dagen eftersom han inte skulle in förens halv ett.. Han hade självklart rullat sig men detta löste jag med borste och ganska mycket pälsglans :P
Han var ganska jämn överlag i programmet och jag var mycket nöjd en del missar ledde till drygt 60% vilket jag är nöjd med, det är hans tredje start i denna klass. Slutade strax utanför placvering tror jag..
Film på honom kommer också imorrn, tror mamma lyckades filma ganska bra :)

Så många bilder fick hon inte till.. denna var ju inte spec tjusig men h'är är min fina prins iaf!!

Tusen tack bästa mamma för att du körde min fina pålle till och från tävlingen :)

Nu ivä'g på kräftskiva i Bälgviken.. LÅNGT ut i skogen..

Kram
Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag såg er på tävlingen igår, Rangun är väldigt vacker och du rider fint. Lycka till!

2010-08-29 @ 10:25:38
Postat av: Elin Svensk

Världens vackraste Millepojke! <3

2010-08-29 @ 12:49:29
Postat av: Madde

Tack Jenny :) Kul att du gillar honom han är ett riktigt charmtroll!

2010-08-29 @ 18:52:02
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0