6 vändor till tävlingsplats

Publicerat: 2010-08-09 Kl: 23:33:50 | I kategori: Allmänt

Ja då var helgen över jag har varit schafför och även tävlat själv. Det blev en helt ok tävlingshelg. Mina elever skötte sig exemplariskt även om det inte blev placeringar på alla starter. Maria var ju "föräldralös" då de är på husvagnssemester så då fick Lille Castor åka med i transporten tillsammans med Limit. Båda de två hästarna gick bara bättre o bättre. På fredagen red både Maria o Sofia lite försiktigt men ändå helt ok-ingen placering men det grejade ju Madde o Rangun på kvällen. På lördagen försov sig Maria! snyggt jobbat att hinna på moped ta sig från S-näs o sedan knoppa och lasta på en timme från att Sofia väckte Maria. Ska nog ha kostrådsträning i höst. Ingen frukost och på tävlingsplatsen en chokladkaka och coca-cola..........
Men det verkade ju fungera en snygg 5:e plats och Sofia var bara 1 poäng efter och hamnade på 8:e (flera lika plac). Så det kändes helt ok att åka hem o byta häst med två rosetter i bagaget. På sen em red jag o Madde och jag var ganska nöjd med Svarten kändes nog som bästa MSV ritten vi gjort men tyvärr inte lika hög % som sist 63 ngt blev det. Maddes ritt såg jag tyvärr ej men Sofia o Maria sa att det var mkt bra men det räckte tyvärr inte till en placering. Söndagen blev det inte någon klass plac men Både Maria o Sofia placerade sig i cupen kommer ej ihåg vilken plats och fick 2 stora rosetter var! :-) alla gillar rosetter frågan är bara var man gör av dem......
Sen hem för sista vändan själv stod jag över och Madde lyckades riktigt bra i sin andra MSVB:4 på Rangun.

Avslutningsvis en helt ok helg. ( Hann även med grisfest på lördagkväll och dans till Stig Boogie Band) Kul!

Imorgon är det fullt ös på lägret 16 glada tjejer är här så nästan alla hästarna går. Det är bara Athos o Wega just nu som är lediga har lånat in Chanel av Alicia o Bella och Stella som är med har egen häst!
Dressyr på fm o hopp på em blir det.
Ann
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0