TR ändring 2011

Publicerat: 2010-04-23 Kl: 19:03:58 | I kategori: Allmänt

Här hittade jag en TR ändring som börjar gälla nästa år..

Nyhet i TR II 2011 - kval till Msv B

2010-04-23

Nästa år införs kval i dressyr Msv C-klass för berättigande att få starta i Msv B.

Från och med 2011:

Mom 285 Kvalifikation häst

Till regional tävling
För att få starta i Msv B-klass skall ekipage två gånger ha uppnått minst 62,00% i Msv C:1 (LA:6 ) eller Msv C:2.
Till nationell tävling
För att få starta i Msv C-klass skall ekipage ha uppnått minst 62,00% i Msv C-klass på regional tävling.

2011 kommer LA: 6 att döpas om till Msv C:1

Som kval gäller ritter från föregående eller innevarande år. Detta innebär att kval gjorda under 2010 kan tillgodoräknas 2011.

Planerar Du start i Msv B-klass under 2011, kan Du redan nu förbereda genom att kvala i LA:6/Msv C!

 

Själv tycker jag att det är jättebra med dessa kvalregler uppåt, det gör (förhoppningsvis) att både ryttare och hästar ska bli mer förberedda innan start i högre klass. Något som jag dock kan tycka är ännu viktigare, med tanke på vad man sett de senaste tävlingarna, är att man borde ha någon form av striktare regler för att rida lägre klasser. Alltså har man startat ex. MSVB eller nu det nya MSVC så tycker jag inte att man ska få gå ner och rida hur lågt som helst. Däremot så ska man kunna gå ner i klasserna om hästen tex varit skadad en längre tid eller om det gått att visst antal månader sen sista tävlingen..

Vad vet jag.. Det är iallafall som JAG tycker.. och tror att många håller med???

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0