Varm dag..

Publicerat: 2009-10-07 Kl: 19:11:00 | I kategori: Allmänt

Hejsan!!

Idag har det varit jättevarmt hela dagen.. Imorse longerade jag Freddy och knoppade Day och två hästar åt Toon som kunderna skulle titta på de tyckte bäst om Day..
Sabine hade sovit i drag i natt så hon har nackspärr o svårt att röra den ena armen så jag red Freddy åt henne efter lunch, Elin tog några biler. Så har jag longerat Lorango och han var lugn som en gammal ko idag med, helt förvånad för han brukar vara helt vild!
Sen red jag Liquido. Longerade först i longeringshallen, gick bra, sen när jag gick in i ridhuset vart han helspänd och sprattlade runt och fräste o frusta! Toon tyckte jag skulle longera lite till därinne o sen höll han i när jag satt upp. Det gick bra han tyckte jag var modig när jag sa att han inte behövde leda mig en bit :P Han ät ju så liten så det är ju nära till marken tyckte jag..
Ska komma kunder till honom imorrn men när jag sa till Sabine att jag tyckte han  var fin och att han skulle passa mamma bra så sa hon att hon tänker visa kunderna några andra hästar istället så ska jag får tida honom nån vecka till :D

Daisy gick bättre idag fick byta sporrar dock.. :P till lite längre med hjul.. Vart lite sken en långsida också för Felix kom in på en unghäst som inte ville gå till andra änden så jag skulle gå först men då vart båda rädda och drog! :P
Hehe..

Imorrn ska jag få rida en ny häst igen Jamie en kolsvart valack som Sabine har på försäljning åt någon.. Så nu snor jag ännu en häst ifrån Felix han har ridit Liquido innan också :P

Nu ska jag först duscha för jag har varit genomsvettig hela eftermiddan så jag känner mig inte så fräsh :S
sen ska jag göra lite kvällsmat och lägga in en annons åt Herr Rueben  de behöver en ny beridare/groom..

ha det fint!

Kommentarer
Postat av: Christina

ja...du kommer bli kvar där..................

2009-10-07 @ 19:40:11
URL: http://www.nogg.se/crafoord
Postat av: Madde

Näemen gumman då! e du orolig för d? De e klart ja kmr hem :P

2009-10-07 @ 22:17:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0