Tisdagkväll-gymnasievecka

Publicerat: 2009-10-20 Kl: 21:13:09 | I kategori: Allmänt

Hej
Idag har klassen kommit ner igen. Kul vi har tittat på filmerna från Madde. Alla tyckte hästarna såg fina ut. Jag gillar nog stoet mest av det man kunde se på filmen.
Imorgon ska vi löshoppa alla unghästarna hoppas vi kan ta lite bra bilder som jag kan lägga in.
Fölen har idag fått egna boxar men fick gå tillbaks till stona nu ikväll. Får vänja dem succesivt, meningen är att de sedan ska stå i stora stallet i samma stora box. Jag är nu mkt sugen på att sätta igång Leukothea igen. Men i och med att de är ovana att vara ifrån fölen så väntar jag ett tag med att börja rida.

Jag gör ju alltid så att fölen får börja med att vara ifrån mamma på natten och gå i hagen på dagen tillsammans det brukar gå bäst på det sättet och defenitiv avvänjning blir det inte förrän efter nyåret. Thaleia är ju född senare också. De är gudomligt fina.......
På torsdag kommer Liane Wachtmeister hit och tränar oss. så nu ska jag göra ridschema.
Sofia ska i alla fall rida Maddes häst Rangun......... så är det när man är i Tyskland o jobbar. Det är bara bra att byta hästar med varandra ibland.
Millet får däremot vara han har vi ju precis börjat rida.
God natt
Ann
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0