Frågestund med NPH08

Publicerat: 2009-10-20 Kl: 21:36:18 | I kategori: Allmänt

1. Hur hinner du med att skriva så mycket som du gör?
- Börjar ju inte förens 9 så brukar gå upp strax efter 8 så du skriver jag ibland på morgnarna. SEn har vi lunch
12'30 till ca 14'00-14'30 och sen skriver jag på kvällen.. men det gäller ju att internet finns när man har tid vi är ju några stycken som delar på det :P

2. Hur många skor har du nu? :P
- Vilket tjat om dessa skor.. Jag har inte så många skor som alla tror! Här har jag köpt tre par o hemma har jag ca 25par, högklackade alltså.

3. Hur många gånger rider du per dag?
- Vanligtvis tre.. Har ju Daisy, Jamie och Licutos sen är det ibland nån mer om de e kunder eller så..

4. Vad är dina sysslor i stallet?
- Jag ser till att Sabines 9 hästar har det bra dvs borstar, fixar hovar ( sprayar med hovspray och har på hovfett) byter täcken och mockar ut skiten hos en häst morgon och kväll.
- Longera Freddy på morgonen och ibland Hamlet. Rida Licutos, Daisy och Jamie.
- Se till att allt är ok i "sadelkammaren" ( den är stationerad i en box) puttsa av träns och sadlar, metallputts på bett och pannband vid behov eller om det kommer kunder. Linda upp vita lindor ( går åt många när det är mycket kunder)
- Göra iordning hästarna när Sabine ska rida.
- Försöker hålla våran stallgång ren.. Ska ta en bild på någon av de andra stallarna så får ni se lite skillnad :P

5. Har du någon favorit häst?
- Hmm Licutos och Jamie tycker jag nog bäst om :P

6.a Är det plakat som sitter uppe i ridhuset?
- Det är gamla förstorade bilder från typ 80 och 90-talet från tävlingar.

6.b Kan du ta kort så vi får se?
- Det ska jag försöka göra så snart som möjligt men vissa kort är mycket blekta.

7. Hur många timmar jobbar du per dag?
- Vet inte riktigt.. från 9 till ca 7-8 på kvällen o sen ca 1-2h lunch. Så det är bra tycker jag.. Jag har ju absolut inget tungt jobb eftersom jag aldrig fodrar eller mockar (åt mer än 1 häst)

8.a Får du maten lagad?
- Frukost gör jag själv, musli och naturell yoghurt. lunchen får vi, den äter vi i familjens hus det är en cateringfirma som kommer med den varje dag, utom lördagar då lagar fru Rueben lunch och på söndagar lagar alla själv.. Kvällsmaten lagar vi också själva..

8.b Är det go mat?
- Lunchen som vi får är alltid jättegod! och vi brukar på vaniljpudding eller yoghurt med färsk frukt i till efterrätt.

9. Vad gör du på fritiden?
- jag gillar ju att städa så har städat en del i huset där vi bor o sen har jag varit inne i Aachen o shoppat.. Vi har varit ute på krogen två gånger också.. Annars så brukar vi sitta o skvallra på kvällarna.. Hehe

10. Hur ofta är du ledig?
- Söndagar är fria :P och har fått en halvdag också förra veckan..

11. Trivs du?
- Jag trivs jättebra!! Alla är trevliga och roliga :P Detta stället är nästan som att vara i en dokusåpa eftersom det hela tiden händer så mycket och familjen Rueben är ju som sagt lite speciell de tre syskonen kommer inte så bra överens milt sagt.. Så det blir en del skvaller osv varje dag :P

Kul med alla frågor!!
Bara att fråga på om det är något annat ni vill veta!

Sov så gott och var snälla mot varandra!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0