Svinkallt!!!

Publicerat: 2009-12-18 Kl: 19:56:56 | I kategori: Allmänt

Go kväll!!

Idag har jag nästan frusit ihjäl hela dagen.. när jag åkte ifrån stallet vid 4 så var det 14 minusgrader :S
o hästarna var alldeles vita runt ögon och mule när vi tog in dem ifrån hagen :P

Började iaf med att longera Demeter på morgonen o sen hjälpte Fia mig när jag först hängde lite på henne och sen satt jag upp och idag travade vi, i longerlina. Kalasbra då det endast är andra gången någon sitter på henne!
Sen vart det till att rida ett lätt dressyrpass på Mille, han blir så svettig o jag ville kunna släppa ut honom i hagen efteråt, han var fin men mina fingrar och fötter gjorde ruskigt ont av kylan..
Sen vart det lille Ranguns tur för ett dressyrpass. Oh han är så himmla fin just nu!!! Idag gjorde han finfina halvpiruetter :D Duktiga pållen...

Efter det lunch o sen bakade jag två sockerkakor med kardemumma o kanel till Julklappshoppningen nu på kvällen.. O sen ut i kylan igen för att fixa klart stallet o hjälpa mamma med den uppvisningen hon ska göra på söndag på julavslutningen..

Imorrn ska jag handla lite julklappar, pappa ringde dock för en stund sen och berättade att jag glömt mitt kort på köksbordet :S får se hur vi löser det.. KLANTIGT!

Ha en trevlig helg allesammans!

Bye..
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0