Dagarna går....

Publicerat: 2017-09-04 Kl: 21:54:14 | I kategori: Allmänt

En hektisk helg är över. Åkte hemifrån kl 6.30 mot Vingåker för hopptävling jag och Sofia med tre hästar. Hade ju blivit övertalad att delta i div II laget i hoppning. Så nu är debuten gjord borta insåg att det var första gången jag var iväg och tävlade på min fux. Det var en bra start dubbelnolla i förklassen 0.90 och felfri på hinder i 1.05 som var lagklassen tyvärr tidsfel. Vi var tre ryttare som var felfria men tyvärr hade både jag och Sofia tidsfel så det blev ingen omhoppning lite surt. Landade på gården 14.00 då hade helgens kurs gäster också kommit så då var det bara att sätta igång att arbeta. Kul gäng från Vällingby. Söndagen bar det iväg till Stjärnholm för att rida i div II laget i dressyr då det saknades ryttare. Det gick så där hon var fin på framridnigen men det hade ju regnat en hel del så tävlingsbanan var tung och blöt....hemvägen katastrof då det var köer så jag satt i bilkö i 1 Tim var hemma 21 så det var en tuff helg. Idag har vi haft Erik här eftersom Madde är på Strömsholm ti-ons så vi hade markarbets övningar då hästarna fått gått en del o helgen. Som vanligt nyttiga och kul övningar. Idag bjuder jag på en fantastisk bild på min kära svärmor på jockes gamla hopphäst Sparkling 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0