Alla känslor på en och samma gång....

Publicerat: 2017-03-21 Kl: 23:03:26 | I kategori: Allmänt

Vilken mardröms dag att vakna till. Min finaste Melete halt och varm i sitt skadade ben som var friskförklarat.
 
Det var som att få benen kapade vid knäskålarna. Helt otröstlig till att börja med fick härlig pepp från bästa Siv Birgersson det är då man vet vad man har sina vänner. Det hjälpte att prata med någon som helt lever för sina hästar och förstår hur viktiga de är. Fick ett sms erbjudande från Nina B på Lejondal också -kom upp ta med hästen och bo kvar.
Då känns det faktiskt bättre ett tag. Var tveksam till att hoppa på Erik träningen men gjorde det till slut och det gick fantastiskt bra var nog helt i en fokuserad bubbla och stängde av allt.
På eftermiddagen kom vår fantastiska veterinär Tove för att titta på en annan häst men hon var sjukt stressad och han inte med att ultraljuda Melete så vi fick boka en tid nästa vecka.
Sedan åkte hon och jag började ta in hästar och Melete som stod i sjukhage kunde knappt gå in eller stödja på benet så då bröt man ihop en gång till.
Ringde Tove som vände och kom tillbaks! Vilken veterinär och till min stora glädje så är det med största sannolikhet en hovböld......om det stämmer så har jag vunnit högsta vinsten på lotto.
 
Nu står hon med omslag så håll tummarna!
Ann
Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej har en häst hemma hos mig som ni tidigare ägt. Skulle vilja veta lite om honom. Men hur når jag er.😀 mvh Maria

2017-03-26 @ 20:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0