"Stallfri" söndag

Publicerat: 2017-02-12 Kl: 21:50:25 | I kategori: Allmänt

Typ, iaf från våra egna kusar och Ekelund :P 
 
Uppstigning strax före kl.7 imorse då jag förra veckan "råkade" lova bort mig på lite extra jobb.. Kl.07.55 satt jag redo i ridhuset hos Eskilstunaortens RF på Vilsta för att döma dagens första klass, en MsvC:1 på 33st startande.
 
:) 
Var lite orolig innan och i natt faktiskt, har inte dömt så mkt ännu, främst för att tiden tyvärr inte räcker till allt men också att detta var min största klass hitills. Kändes dock enkelt när vi väl var igång och det flöt på bra, blev rätt kall om fötterna men annars höll jag mig helt ok varm. 
 
 
Det blev ganska jämnt i toppen :)
Många väldigt fina hästar har jag fått se och även många spända - väldigt spända faktiskt, men säsongen har just börjat så alla är väl lite ringrostiga också. En 9:a fick jag äran att dela ut och lägsta betyget blev en 1:a så nog har jag fått använda skalan.
 
Åkte från Vilsta strax innan 13.30 och hämtade upp Anders, köpte semlor och åkte till farmor i Strängäs för en fika. Älskade farmor <3
 
Hem igen vid 16.30 städa, laga mat och telefonmöte med valberedningen för distriktsstyrelsen kl,18! Först efter kl.20 var middag, möten osv klart.. 
 
Snart sovdags inför ny vecka, vår praktinkant från Strömsholm har två veckor kvar av sina fyra och dena vecka har vi även en elev från årskurs 7 i Strängnäs. 
Har massor med privatlektioner inbokat för veckan och alla är inte klara ännu, programridning på fredag och ska även försöka klämma in att kika på nån ny ponny att utbilda och förhoppningsvis skola in i verksamheten.
 
Kram Madde 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0