Styrketräning med många hinder!

Publicerat: 2016-01-13 Kl: 21:49:42 | I kategori: Allmänt

Idag hade Sofia byggt upp en tuff serie med 6 räcken med ett galoppsprång mellan varje och galoppbommar mellan samt före och efter sista språnget. Lite filmklipp finns både på Ekelunds Stuteri & Ridskolas FB sida samt min Instagram madeleine_holmqvist.
 
Jag började dagen på Möller bils verkstad då min bil llät konstigt så den ska in och fixas nästa vecka, de kunde göra lite provisorisk lagning idag. Bra service!
 
Startade sedan på Milles rygg - glad häst som fick skutta och ha lite styrketräning. Nästa gång får vi nog höja lite för de små hinderna bromsade honom inte särskilt när ha vill lägga i ytterligare en växel. 
Fia & Mille på hopptävling på hemmaplan för några år sedan :)
 
Nästa häst ut - näst minst i skaran - Boss. Mycket fart som vanligt men lite coolare idag, inga problem att gå på samma avstånd som de stora hästarna :P
 
Pappa skulle sko Siri på fm så jag passade på att rasta även henne då hon i lördags fick glädjefnatt på Pay n' Jumpen och bokade av sina små ryttare så jag fick hoppa upp och rida lite när vi var klara. Hon var väl ungefär lika glad idag men orkar såklart inte skutta runt så mkt med mig som är lite större och rider på framåt. Hon gjorde serien superbra - galet kvick och fin i sina språng!
 
Samoa longerade jag ute i snön, satt sedan upp och red in i ridhuset där vi jobbade i max 10min - lagom för henne nu. 
Hade lektion för duktiga Anna på fina Werra som är påväg tillbaka i fin form - lovar gott inför vårens Div 1 lag!
Anna & Werra!
 
Efter lunch lektion igen där jag först red hästen en stund. Insläpp och så lite travbommar och skutt med Badboy, som tyckte det var kul och inte alls lika rädd för hindret idag som sist :)
 
Imorgon blir det full rulle då både veterinär och Equiterapeut kommer på fm/lunch!
 
Kram Madde
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0