Sjukt dålig..

Publicerat: 2016-12-30 Kl: 22:40:48 | I kategori: Allmänt

uppdatering här i bloggen, vet ju att det är många som blir ledsna när ni inte kan följa vad som händer och som inte är på Ekelund för att höra och se.. Kan inte lova men hoppas på förbättring till 2017!
 
Allt rullar på i rasande fart, vi har idag avslutat en 2,5 dagars kurs i mellandagarna, tyvärr lite få deltagare men kndes ganska skönt att det inte var fler ändå. Blir väldigt intensivt när man har övernattande kursare då det är lektioner, måltider, fika, teori osv osv.. 
Denna godbit gör succe som skolhäst! och han börjar bli så fin att rida :) Lycka att få utbilda hästar!
 
Nya förmågan Semas tror jag mycket gott om, återstår att se om det blir en bra skolhäst för han besitter vad det verkar hög ridbarhet och har en del nerv - fortfarande mycket reaktiv vilket jag gillar men blir ju ett bekymmer som skolhäst då de måste vara lite coola och "tåliga". Brukar dock bli bra men det tar tid..
 
Min stjärna Mille har lite välförtjänt vila, eller ja aktiv vila då jag inte ser någon vits med att stå rakt upp och ner i hage/box. Han fick ju ett träligt kronrandssår helgen innan ju när han blev lite sur i puriettarbetet och sedan kom Monika Equiterapeuten på tisdagen så han joggades veckan innan jul och sedan har han gått 2*30min varje dag på Horse-Trainern denna vecka. Sagt det förut och säger det igen - en av de absolut bästa investreingarna vi gjort att skaffa skrittbandet :) 
Får se vad det är för väder imorgon om vi tar oss ut en sväng men inte om det är storm då får han vänta till måndag för på söndag är jag inte i stallet. 
Sedan blir det fortsatt trimm inför tävlingarna som väntar oss!
 
Ska försöka göra en summering över året 2016 snarast också!
 
Avslutar med en fantastiskt fin bild på en av våra fina skolponnysar Widna-Tabun, "W-T", fotad av Wilma Wretvall
Gott nytt år på er alla!
Kram Madde 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0