200 km/h till slut tar kroppen slut.

Publicerat: 2015-09-27 Kl: 11:56:51 | I kategori: Allmänt

Inget bloggande på ett tag jag var ju så pepp inför fredagens kurs för Patrik Kittel. Haft problem med urinvägsinfektion och natten till torsdagen då var det hel kört. Otroliga smärtor i rygg och mage kunde inte ligga ner mådde illa och kallsvettades. Efter samtal med sjukvårds rådgivningen så var det bara att väcka den fantastiska mannen i mitt liv för att be om transport till akuten.
Vad menas med ordet akut?
Inte att man får snabb vård i alla fall. Med facit i hand hade jag kunnat försökt stå ut och tagit mig till vårdcentralen på morgonen känns det som. Hade jag inte fått fantastisk hjälp av  en vän som kom och såg till att jag fick medicin så hade jag kanske suttit där än vem vet.....STORT TACK FÖR DET HELT OVÄRDERLIGT
Kom hem halv elva på torsdag fm låg sedan i soffan hela dagen för att gå upp och åka till Strömsholm 07.20 fredag morgon tillbaks på Ekelund 22.45.
Då fanns det inte mycket kvar av mig. Om jag inte haft min fantastiska familj och Jossan till hjälp hade det aldrig gått.
Jag red på morgonen som första ryttare på Melete då vi började med unghästar och gick upp till GP under dagen.
Det var en riktig självboost. Jag fick så många positiva kommentarer - åh vilken fin häst du har-åh vad du har blivit bra på att rida osv....Man svävar helt enkelt på små moln Patrik sa att det nog bara är ryttare som till varje pris ska ha stövlarna på och har svårt att sjukskriva sig.
Det var i alla hänseenden en fantastisk upplevelse Patrik är så ödmjuk och med fokus på att det är på hästens villkor, små hjälper- spö vill han ej att man rider med. Utan att man i så fall en kort stund och sedan släpper det. Hästen ska gå fram för skänkeln.
På kvällen var det ju dags för clinicen och den var en mycket stolt mamma och pappa på plats för att se Madde rida på Millet som näst sista ekipage.
Läktaren var helt full och det hade ej gått att få in flera där.
Madde o Millet var så duktiga och Millet såg så fin ut. Patrik frågade Madde vilka styrkor resp svagheter de hade och hon svarade traven som svaghet och galoppombyten som styrka. Lite kul med hästutbildning då han fick vara hopphäst ett tag med Sofia för att bytena strulade så mycket. När de sedan började med travarbetet så var Patriks kommentar - vad var det som var problemet med traven?
Clinicen avslutades med Emelie Nyreröd på sin fina Miata som hon red EM på i somras. Oj vilken duktig tjej! Superfin häst naturligtvis.
Alltid lika kul att åka på fortbildning och träffa alla andra tränare och ridlärare bla så träffade jag på Magnus som är banbyggare också han hade byggt i torsdag när Sofia var och hopptävlade på Pommes. Hans kommentar- Oj vad duktig Sofia är att rida hon red bäst på hela tävlingen. Fick man vara stolt en gång till!
Två rosetter hade hon med sig hem.
 
Gårdagen var väl inget vidare då jag hade mina lektioner som vanligt och är inte speciellt pigg utan rent av slut efter de senaste dagarna och man blir ju inte piggare av pencillin och värktabletter.
Hade lovat att ställa upp i Di´v II laget då det saknades en ryttare hade jag inte haft min fantastiska familj + Jossan till hjälp hade det aldrig gått då. Fick hästen fixad lastad lunch serverad etc det var bara att springa ur ridhuset byta kläder. Slänga sig i bilen och köra iväg själv. Med facit i hand skulle jag stannat hemma men jag har svårt att inte göra saker jag lovat.
Hästen skötte sig utmärkt men det är svårt att fokusera när man är själv o det finns inga klockor någonstans det är kanske 400 m till tävlingsbanan ingen speaker för den banan vid framridningen osv.
Jag var helt enkelt för stressad och tappade fokus på banan  red fel bla och hade missar vi ej ska ha med det får jag ta på mig. Försöker trösta mig att det var debuten i LA och hennes tredje start i livet det blev 61,7 % men jag tänker inte åka igen under samma förutsättningar.
Nu ska jag försöka reparera kroppen så den får läka ut.
Har tyvärr inga bilder från fredagen men det kanske kommer från Madde. Jossan tog många på Madde i alla fall.
Ann
 
Kommentarer
Postat av: Monika

Krya på dig "super voman". ☺️

2015-09-27 @ 15:25:16
Postat av: Anonym

Tack ibland undrar man om man verkligen är 50 år inte så smart att jobba på som vanligt...men man kanske lär sig med åren!

2015-09-27 @ 15:28:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0