En ny vecka igen...

Publicerat: 2015-01-26 Kl: 22:42:12 | I kategori: Allmänt

Tiden går fort när man har roligt brukar man säga. Tycker tiden rusar fram. Snart ska Madde på semester men snart är det min o Jockes tur. Mycket som ska hinnas med att planera i veckan.
 
Idag har det varit en rätt så bra dag. Rolig hoppning för Erik som vanligt. Men red som en kratta först på Demeter som verkligen hoppar allt. Tänkte först kliva av men Erik coachade igång mig så hoppningen blev super. Svårt att hoppa en typ av häst som jag har svårt för. Jag gillar ju när hästarna tar tag och är heta. Så nyttigt att rida olika typer av hästar. Fick in superbra rytm och känsla på min fina häst som bara blir bättre för varje dag.
Tur att Erik känner mig för han har verkligen förmågan att få en att känna sig säker.
Sedan var det dags för Jaqueline och hon var helt otroligt het idag. Vilka språng hon gjorde men oj vad slut jag var efter sista banan. Känner att ´den långdragna förkylningen satt sig på orken. Flåset är inte som det ska. Så fort jag blir ok ska jag sätta igång med konditionsträning.
Man måste verkligen ha flås för att rida många hästar per dag.
Det blir ju lite flera att rida när Madde är borta....
Imorgon blir det dressyr för hela slanten. På torsdag så är det dags för Segersta igen.
Ann
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0