Svårt...

Publicerat: 2014-11-12 Kl: 22:51:29 | I kategori: Allmänt

med hästar ju mer man lär sig desto mer inser man att det finns att lära sig.....
Idag var det dags för John Ricketts igen oj vad jag kände mig som en nybörjare med Rocco. Sjukt svårt är det i alla fall att lära sig detta bara att träna på varje dag ska börja med någon mer häst som är lättare.
Lättare att rida men som sagt var så har man ju några timmar i sadeln efter alla år och man lär kroppen att göra som man ska utan att tänka så det är väl bara att träna på.
Kommer inte exakt ihåg hur många upprepningar Kyra Kyrklund säger att man skall göra för att automatisera men många tusen är det i alla fall.
Har ridit ett gäng hästar idag kanske inte så klokt efter att ha varit hos kiropraktorn igår men svårt att låta bli när kroppen känns bättre.
Melete har vilat och det får bli ett kort pass imorgon bitti inför fredagens ridning för Patrik Kittel!
Demeter har det varit bytes träning igen så snart hoppas jag att det sitter.
Träningen med Rocco tog ju lång tid av dagen då det även är mycket snack så att jag ska få in all info.
Men ett gäng lektionshästar blev det började med Elton som var ännu finare än i måndags. Aztor var på tur därefter oj vad fin han är. Inte alls så stor att rida han har bara långa ben han kommer bli superb!
Ikväll var det Uranos och Athos tur på teorin/clinicen för mina onsdagselever. En lycka att ha så fina hästar på ridskolan.
Gonatt
ANN
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0