Kandar-debut!

Publicerat: 2013-03-18 Kl: 20:21:00 | I kategori: Allmänt

Gissa vem som fick testa på kandar för första gången idag?!
 

Det kan vi ju återkomma till lite senare..
Sov på Ekelund till idag då jag hade mammas två lektioner igår kväll. Duktiga elever fick en ganska klurig övning där de skulle rida innanför spåret - hörnpasseringar och att hålla koll på hästens yttersida var temat för kvällen.
Tycker kylan kan släppa sitt grepp nu, var sjukt nedkyld efter 2h i ridhuset när jag kom in och satte mig för att göra lite uppdateringar på hemsidan. www.ekelunds-stuteri.se
 
Startade morgonen med fodring, mockning av vårt lilla stall och Rangun på skritten innan utsläpp av alla hästarna. Sedan körde jag igång med ridning av Rangun & Rocco, skulle börja med lilla Melete men hon hade skrapat upp ena kotan och var svullen så det blev inget med det :/
I fredags tog jag henne helt själv och då GALOPPERADE vi för första gången! Tror det då var 2 eller 3 gången jag red utan ledare.
 
Rangun var iaf helnöjd över att få jobba under ryttare igen då jag longerat och tömkört sedan vi var hos Axel för en vecka sedan. Känns lovande och han var som sagt lycklig över att få arbeta lite mer - nu saknar han nog bara att få komma ut till Mille & Pommes igen i hagen :P
 
Rocco gick även han mycket bra! Kul :) Han vilade lör-sön (tog visserligen en 30min skogspromenad för hand med honom i lördags) då hans sår i mungipan ej ser så bra ut - tömkörning är inte nån bra lösning har jag kommit fram till då det är då det går upp eftersom han har en förmåga att explodera och kasta sig iväg. Då MÅSTE jag ju dra tag i honom för att jag inte ska tappa hästen..
På onsdag kommer iaf Nina igen och tränar oss - kul!
 
 
Nu ska jag roa mig med att packa ihop vårt vardagsrum då Anders nu ska dra igång och byta golv, tak osv där inom kort..
 
Men måste ju avslöja vem kandar-debutanten var!
 
Tadaaa!
 
Min "lill-skrutt" Elton :) Har funderat en tid över att det vore kul att testa och idag blev det av, han gick över förväntan faktiskt. Superkul!
 
Kram Madde
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Sofie

Åå Elton stora killen! Kul att testa kandar!! Grattis till eran placering!!!

2013-03-19 @ 08:59:44
Postat av: Madde

Tack Sofie! Ni får komma och hälsa på honom :)

2013-03-20 @ 06:10:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0