Mannfall..

Publicerat: 2013-01-03 Kl: 21:17:24 | I kategori: Allmänt

Hmm man brukar ju säga så men det såg konstigt ut när jag skrev det??
 
Igår startade ridskolan och första veckan brukar det alltid vara folk som fortfarande är iväg på semestrar eller helt enkelt missar att vi startat igen. Idag hade jag EN (!) ynka liten tjej i min grupp där det normalt är sju. Kan säga att hon var ganska trött och mör efteråt :P hehe.. Sittsträning utan både stigbyglar och tyglar. Tror dock det är mycket nyttigt att rida själv/privatlektion för barnen i den åldern för det ger så mycket när de kan få instruktörens uppmärksamhet till 100% och man får så mycket mer tid till att förklara just den individens svagheter och hur man på bästa sätt ska tänka och träna för att uppnå framsteg.
 
På morgonen red jag Hera i ridhuset men idag var hon inte lika fin som igår utan testade en del och satte sig på tvären. Imorgon blir det tömkörning för den donnan! Längtar tills man kan rida ut och galoppera på för det är så oerhört nyttigt och VIKTIGT för unghästarna och deras framåtbjudning.
Bild ifrån i höstas på Thaleia & Hera
 
Sedan lektion för Ebba på Ronjah ( ni kanske undrar vart "hennes" Gordon tagit vägen men han har dragit på sig en hälta) Idag tränade vi skolor och avslutade med att rida igenom ett nytt program för henne - LA:P1
Mycket trevligt och roligt program. "- Det är ganska nytt, jag kommer ihåg när det kom" sa jag till Ebba och sedan slog det mig att åren går och det är nog iaf tio år nu :/ herrejisses vad gammal jag börjar bli!!
Om jag inte minns fel vann jag en tävling där jag red det programet - på Lidens Gentleman "Gentis".
 
Långlunch med en del pappersfix där jag bland annat satte ihop anmälan och info till Grönt Kort kurs jag tänkte starta redan om två veckor. Vill ha första tillfället innan jag åker på semester.
 
Longerade Rangun ca 10min då hans ben nu varit fint i drygt ett dygn men efteråt hade han värme över det skadade området så jag kylde så får vi se hur han ser ut imorgon men åter hog honom vara ett par dagar till :/ Typiskt nu när vi kommit igång! Och hädanefter får han ha benskydd även på helgerna, han har alltid boots nu i broddtider och jag brukar ha benskydd i veckorna men då inte vi sköter utsläpp på helger så har han bara boots då. Vill ju ha honom med kompisarna även på vintern, de senaste 2 eller 3 åren har han fått gå ensam så länge de ha broddar men i år har jag valt att låta honom gå med kompisar. han är ju så sjukt lekfull och de flesta skador han får är pga honom själv då han kliver och sparkar på sig själv :(
 
Mille & Rangun i höstas..
 
Idag fick jag lite hjälp av mamma då jag ville försöka mig på lite markarbete med Rocco även idag då det gick sådär igår :/ Han hoppade mycket bättre idag men känns ändå inte så kanon inte.. Gud vad hoppning är färskvara och speciellt på honom.
 
Kram Madde
 
Kommentarer
Postat av: Emilia

Haha jag minns en gång när just det hände mig och min syster, vi var ensamma i vår grupp... Däremot har jag nog aldrig fått Ronjah att gå så fint, så det fick ju lite saker att lossna! Man hinner ju mycket mer och får mycket mer hjälp.

2013-01-04 @ 13:20:48
URL: http://emiliahudatzky.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0