Vilken hästhelg!

Publicerat: 2012-05-20 Kl: 23:08:09 | I kategori: Allmänt

Hejsan,
Länge sedan jag gjorde ett inlägg men Madde sköter det ju utmärkt. Som Madde redan berättat så blev det en fantastisk tävlingsdag idag. Hela sex rosetter!
Äntligen så vann vi igen!
Inför dagens omgång så låg vi på en andra plats men i och med segern idag så blev det även totalseger i div I.

Just nu jobbar vi på ridskolan med att öka intresset för dressyr och banhoppning. Jag har gett mig den på att få ett gäng som startar i höst i KM både hopp och dressyr.
I fredags hade vi en mkt trevlig tillställning: Hoppning med middag för vuxna!
6 tappra ryttare från 24 till 69 (år) hoppade banhoppning under trevliga former. Efter uppvärmning så fick alla hoppa en bana på 7 hinder. Fick feedback på hur nästa runda skulle ridas och de som ville hoppade högre nästa runda.
Kvällen avslutades med en god middag i cafeterian. Mysigt!
Ikväll har mina elever ridit dressyrprogram detta inför den programridning de ska rida nästa söndag.
Alla ridgrupper har detta upplägg. Det kommer även vara banhoppning.
Med detta hoppas vi öka intresset för banhoppning och dressyr.
På tisdag är det hoppning för Erik B och nästa söndag hopptävling i Enköping!
Dessemellan så ska jag o Madde åka till Segersta och titta när Patrick Kittel har träning. Hoppas även att vi hinner med att åka o träna dressyr. Madde ska tävla dressyr på onsdag kväll i Enköping så det är full fart som gäller.
God natt!
Ann
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0