Timmar som försvinner..

Publicerat: 2012-01-07 Kl: 17:25:59 | I kategori: Allmänt

Måste börja inlägget med att ifrågasätta era reaktioner på gårdagens inlägg om Utophia - Var det ingen läsare som reagerade på detta? Negativt/positivt? Själv tyckte jag att det var en sån "dundernyhet" trotts att det aldrig blev aktuellt med någon affär..

Gårdagen blev ju förövrigt inte riktigt som jag tänkt mig då jag inte red en endaste häst :/ Kom till Ekelund vid ett och satt o snackade med mamma nån timme, som var i full färd att storstäda hela huset. Ut snabbt som blixten när jag insåg vid tjugo över två att hästarna snart skulle in och inget var mockat ännu - avskyr att de ska få komma in i skitiga boxar. Blir mycket jobbigare att mocka om de kommit in också, både för att det blir rörigare i boxen men också för att man ska trängas med en häst - inte helt optimalt.

Mockade vårt stall på rekordtid - 25min, sedan ilfart ned till utestallet där jag han mocka åt fyra hästar innan de kom in. Den femte fick jag trängas med i boxen.

Sedan hmm ja.. promenerade med en smått vild Rocco i ridhuset. Rangun och Arrobell fick 30min var på skritten, fixa med täcken på skolhästarna osv osv.. på kvällen åkte ja, Anders, mor och far till Heron city för att äta lite middag och kolla in nya Sherlock Holmes filmen. Mamma och pappa har aldrig varit där så jag tyckte det var dags de fick bekanta sig med den smått hysteriska platsen :P Hehe.. De överlevde och det verkar som att de inte är helt emot ett nytt besök i framtiden :)


(Google) Sherlock Holmes 2 med svenska Noomi Rapaces i en av rollerna.. helt ok tycker jag, men gillade nog ettan bättre..

Idag har jag iaf varit ganska effektiv med först lektion för Ebba på Ronjah halv nio, vilket gick bra när Ebba väl red och slappnade av. Ronjah var lite vild :P Så en tårta räknar ja med eftersom hon lyckades göra ett riktigt bocksprång som fick Ebba att falla över halsen och smala på gruset - MEN det är nyttigt!!! Ebba börjar bli "lite äldre" nu och in min mening har hon trillat av på tok för få gånger!!! Det är en viktigt del i ridutbildningen tycker jag..  När man är liten slår man sig sällan också.

Efter Ebbas pass red jag Navange och var med på ca 35min av mammas lördagsgrupp där det idag var sju vixna elever. Gick bra även om det ibland blev lite trångt - han är ju ganska stor :P Han gick som på räls efter de andra hästarna - Nemas problemas! ;P
Ska se till att hänga med på lite fler pass men kändes ju riktigt "enkelt", även fast mamma hade en ganska svår övning.

Under tiden fixade Ebba iordning Rangun och Elton och vi red sedan ut en lugn tur genom skogen, Elton försökte sig på lite bus med Ebba men hon löste det bra med lite pushning ifrån mig :)

Sedan mockning medans Rangun gick på skritten, sex hästar mockade jag åt de resterande fyra lämnade jag till mamma och Fia - de behövde ju inte mocka ngt igår. Rocco fick sin medicin i spruta i munnen då han inte ätit upp den "goda" betforblandningen jag gjorde igårkväll, envisa häst. Han hade pillat ut varenda litet havrefrö och ätit upp, resten var kvar :/ Lite bökigt att blanda och spruta i munnen på dem, de tycker ofta inte så mycket om en efter ett par dagar heller..


Snyggingen..

Kram Madde


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0