Snöras och kylproblem..

Publicerat: 2012-12-16 Kl: 21:28:07 | I kategori: Allmänt

Jaha då blev det töväder :/ Lite trist även om det är skönt att slippa den extrema kylan som varit den sista tiden. Speciellt skönt är det att funktionerna på traktorn fungerar mycket bättre när det inte är typ 15 minus ute. Dessvärre har vi problem med mammas och pappas kylskåp sedan i typ torsdags. Den är liksom varm :/
Nu finns ju Fias kyl men smått jobbigt att kuta mellan husen så vi har varorna ligger i påsar på golvet i ena hallen där det är ungefär samma temperatur som ute om inte elementet är på.
 
Denna vecka har iaf rusat på i snabb takt och vi har ändå fått en del gjort även man man inte hinner rida så mycket. I fredags lyckades jag även klämma in ett stockholmsbesök på kvällen då en bekant hade inflyttnings/födelsedags fest. Sjukt trevligt och extra kul är att jag inte kände en kotte på festen. Många nya trevliga bekantskaper - inga hästfolk dock ;P
 
Moi & "födelsedags/inflyttningsbarnet" Det var dresscode smoking och jag fick hastigt ändra mitt klädval och rota igenom systers tillhörigheter då min klänning hade trasig dragkedja :( Men fia hade en som passade bra som tur var!
 
Igår avklarades lite släktbesök på vägen hem till Ekelund och väl där i snöyran fick jag spendera dryga två timmar i traktorn med att ploga osv.. :) Mysig lördag! hehe.. Senare lagade vi mat och glodde på lite film tills klockan blev för mycket hos Fia & Andreas.
Idag tog jag en ordentlig sovmorgon, hundarna var inte jätteimpade :P hehe.. Långfrukost och sedan städade jag en del i huset innan jag gick ut för dagens stallsysslor. Kom ut i stallet 12 och fram till halv sex var det fullt ös - mocka åt fem hästar, lektion för Ebba, harva ridhus, ställa fram foder, rida två hästar och kort promenad samt utfodring av doggarna :) Så nu sitter jag hemma hemma (i e-tuna) och det har jag inte gjort sedan i tisdags när jag nu tänker efter. Dagarna går..
 
Såg nyss lite av "Jul med Ernst" eller var det hette och blev galet inspirerad av att julstöka! :) får se när man har tid med sånt.. troligtvis nästa helg.
 
Rocco har verkligen utvecklats sista veckorna, kul eftersom det inte känns som att jag hunnit rida så mycket och det jag velat varje dag. Och han börjar bli riktigt krallig och få tillbaks den hingstnacke han hade innan han kastrerades. Idag var han dock lite spooky då det rasade snö ifrån taket titt som tätt. Rangun var också lite spänd och tittig men i hans fall var det en pall i ena hörnet samt fläckar på sargen efter vatten som droppat ifrån taket.
Hade gärna ridit Elton idag men det hanns såklart inte med :/ blev sen hem ändå. Han har iaf fått ca 1,5v ledigt nu då han var en av dem som fick en släng av feber i förra veckan. Sedan har vi haft så mycket avbokningar såhär inpå jul så lektionshästarna har det ganska soft över lag.
Imorgon ska jag iaf se till att rida honom en kortare stund :) om det inte dyker upp nåtot oplanerat iof.. man kan ju aldrig vara säker på det..
 
Kram Madde
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0