Ja snart är veckan slut.....

Publicerat: 2012-08-24 Kl: 22:51:18 | I kategori: Allmänt

Hejsan,
Ännu en vecka närmar sig sitt slut bara helgen kvar. Idag har jag lämnat gården - händer ej varje dag. Ridskolechefsträff på Strömsholm trevligt att träffa alla igen efter sommaren.
Idag var Ulf Wilken på plats och berättade om hans sista arbetsuppgifter inom Ridsportsförbundet. Han har rest runt på nästan alla ridskolor i Sverige för att se hur det ser ut helt enkelt. Under nästan ett års tid.
  • Anläggningarnas skick
  • Hästmaterial
  • Utrustning
  • Personal
  • Hästarnas arbete etc etc

Hos oss var han för ganska exakt 1 år sedan. Nu har han gått i pension från förbundet i alla fall.

Intressanta siffror kom han med som jag får återkomma om. Bla om hur många procent av Sveriges hästbestånd som är lektionshästar med tanke på hur Jordbruksverket gör sina lagar o regler....

Eftermiddagen så hann jag med två hästar Rocco (som var superfin) och Jaqueline som var helt jag vad ska man säga stoig (milt sagt). Jag hade ej tänkt rida men hon behöver ridas igång efter sin skada så var det bara att bita ihop. Tänkte att jag tar hoppsadel så kan jag rida på lite låga hinder på utebanan. HM .......hon var helt knäpp som när man ska in på tävlingsbanan och behöver ledas- Tänk ston är speciella.......det var bara att ta sig in i ridhuset och försöka att skapa någon ordning. Hon kände helt enkelt på sig att hon skulle hoppa....

Imorgon blir det dressyrsadel.....det stämmer som Kyra Kyrklund säjer:

en valack säger man till vad den ska göra

en hingst ber man

ett sto skriver man en ansökan i tre? exemplar om lov (ngt sådant)

har sett någon T-shirt med dessa ord.

Som försvar till ston kan man väl säga att får man ett sto med sig blir de bäst.....

Ja ngt liknande , jag har ju haft några ston innan så man är ju van. Tur att Jocke inte använder datorn då vet jag vad han skulle säga om oss tjejer....

Har avslutat dagen med en tur i skogen och hundarna...liten påse med så att det ej går plocka så mkt svamp

Imorgon är det dags för årets fjärde 50 årsfest........vet inte vad det kan bero på. För egen del är det ju några år kvar........

Godnatt

Ann

 

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Det är min prinsessa, med lite humör :)

2012-08-25 @ 07:46:01
Postat av: Ann

Lite humör.....

2012-08-25 @ 16:08:44
Postat av: Madde

FET "prinsessa"!!

2012-08-26 @ 09:55:37
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0