Kortis!

Publicerat: 2012-04-08 Kl: 21:28:13 | I kategori: Allmänt

Blir en kort/snabbt inlägg - måste duscha och sedan SOVA!

Igår var jag som sagt ute med massa trevliga människor - grymt bra kväll :) Red tre pållar igår Rocco, Rangun & Navange, det "dumma" vara bara att jag borde ridit Elton istället för Navange eftersóm vi insåg att jag inte kan tävla Navange imorgon då förbundet inte godkänt hans licens ännu :(

Idag har jag haft lektion för Ebba och så hjälpte mamma mig med Rocco som bettede sig ytterst märkligt i galoppen, ska bli spännande att se om vi klarar att styra runt på banan imorgon. Red även Rangun och så hade jag världens bästa "Groom-team Ottoson" som hjälpte mig med putts av kandar och häst. Tusen tack!

Väl på tävlingen gick det ruskigt bra på framridningen - han var så mjuk och fin i handen, allt flöt på så enkelt och bra. När jag sedan kom in i ridhuset så tappade jag en del ev den fina energin jag hade ute och han tittade lite på de påskliljor och rosa papper de hade på bokstäverna. Under programmet blev han  faktiskt bara mer och mer rädd för de där eländiga bokstäverna och deras utsmyckning ju längre jag red men tog mig iaf igenom med ca 3 större missar. Underlaget var inte heller av bästa kvalite, ojämnt.
Blev minst sagt snopen när vi hörde resultatet i högtalarna 56,73% :( jag var verkligen inte nöjd med min prestation men så dåligt var det verkligen inte och när jag tittade på filmen efteråt så ser han så mjuk och fin ut - fin form! Men men vad gör man, trist med sådana domare och imorgon är det hon som dömmer igen.. Hmm jaja

Om jag jämnför med i Katrineholm där han var sjukt spänd, vi rev staket och missade grovt flera gånger i galoppen så förstår jag faktiskt ingenting - där fick jag strax över 58% och nu såhär trista poäng..

Elton var iaf grymt fin då jag red honom nu på kvällen!

Kram Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0