Soovmorgon var det här!

Publicerat: 2011-09-18 Kl: 12:37:52 | I kategori: Allmänt

Ja jag har inte sovit ända tills nu men bra mycket längre än vad jag brukar..
Fick dock kämpa ngt för att inte gå upp då jag egentligen vaknade tidigare men valde att hålla ögonen slutna och somna om :) kl.10 ringde far och "väckte" mig.. Kan inte minnas senast jag som såå länge..

Igår hade jag varken kraft eller lust att skriva i bloggen och ifredags var jag ju på Ekelund vilket betyder full fart till middag som intogs halv nio (!) på kvällen och sedan stupa i säng..

Lördagen var iaf en mycket effektiv dag, riktigt nöjd med mig själv :) Gick upp kl. 06.00 och satt sedan på första hästen, Rangun, strax efter sju. Jag red ett dressyrpass men valde att prova med ett bridongbett med lösa ringar istället för det med fasta jag ALLTID ridit honom på på kandaret, vet inte om det var en tillfällighet men stor skillnad blev det - får testa flera pass och se. Tycker ju han blivit så trist i munnen och det berodde inte på något fel med tänderna då Tove kollade honom i fredags.

Min "normala" betsling på kandaret..

Efter Rangun så var det Roccos tur och han var kanonfin även han!! Mycket galoppjobb med massor av övergångar för att stärka honom i galoppen som jag just för tillfället ser som det viktigaste och tuffaste jobbet med honom, han orkar inte bära sig helt ännu.
När jag var klar med Rocco räknade jag med att alla andra hästar redan var utsläppta men då jag fick syn på Carina L med Elton på väg mot hagen gick jag efter en snabb tidsräkning i skallen ut och tog honom :) Det fick bli ett kort dressyrpass på utebanan i morgonsolen.. belive it or not men då jag fattade galopp hann jag inte galoppera många språng innan jag insåg att shit han ger mig gåshud!! Vilken grymt cool häst jag hittat!! jag kan för mitt liv inte förstå hur han kan ha så lätt för sig med sin märkliga kroppsbyggnad och unga ålder, han är ju iprincip bara riden sedan i maj.. Innan vi köpte honom så var han ju såklart inriden men inte mycket mer och framåtbjudningen var ju lika med NOLL då han kom..
Första gången mamma red honom var hon helt förskräckt och jag kände mig smått berdövad över situationen, MEN jag har trott på den lilla skimmeln ändå och den "fula ankungen" håller på att bli en vacker svan!!!

Efter ridningen han jag mocka åt fem hästar innan en lunch på knappt tio minuter innan jag skulle ha lektion för mammas lördagsgrupp eftersom hon var med Fia på hopptävlingen som pappa skulle kört på men han var ju tvungen att köra in vårt foder.

lektionen gick kanon och det var programdelar på schemat, han sedan mocka resterande fem boxar och lite städning i vårt stall innan lektion för först Bella och Alicia och sedan hopplektion för Ebba & Gordon.. Gordon var superpigg och Ebba fick "smaka på gruset" hehe.. NU hoppas jag på en god tårta vid nästa ridpass :)

Jag och Mille

Kram Madde
Kommentarer
Postat av: Ebba

Ja, nu ska jag leta fram ett riktigt smaskigt recept på någon god tårta! :D

2011-09-18 @ 13:38:25
Postat av: Madde

Toppen!!

2011-09-18 @ 17:03:59
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0