No more Nejlikan!

Publicerat: 2011-09-21 Kl: 20:18:03 | I kategori: Allmänt

Hu vilken fullspäckad dag! Pricken över i'et kom då ja äntligen kom hem :/ På vägen stannade jag först till i Mariefred hos Perssons för att hämta ut två regntäcken ifrån DHL sedan vidare i full fart till Bidermans för att hämta ut jodphurs till mamma och Fia, blev ett tre delat bett också - är urless på att hålla på och flytta runt betten då vi saknat bland annat ett 12,5cm bett. Anders fick bestämma att det blev hämtmat och även att vi skull hämta ifrån Nejlikan - en kanonfin lite lyxig nästan pizzeria ca 150m ifrån där vi bor. När jag kommer berättar Anders att det var 30min (!) väntan och ja sa då "-mm troligt det lär ta längre tid"
Mycket riktigt hela 50min senare går vi därifrån, jag är ju såklart galet hungrig och var hunrig redan vid tre på eftermiddagen. Väl hemma öppnar jag pizzakatrongen och inser att det inte är rätt pizza!! Grr åt ändå ungefär halva pizzan men den smakade inte alls speciellt bra, kan sedan tilläga att dessa pizzor kostar betydligt mer än på en vanlig pizzeria :/


Idag har regnet återigen "pissat" ner över oss utan några längre uppehåll. Red Rangun direkt på morgonen och i uppvärmningen kändes det allt annat än bra men sedan föll poletten ner och han gick som tåget haha.. Sjukt fin blev han iaf, formen kom på plats och traven som kan bli lite sådär var verkligen super!
Avslutade ned att rida igenom FEI's Prix St: George då det är debut redan nästa vecka!! mamma kollade och vi ansåg att galoppdelen var klart bäst, jag satte båda serierna - raka fina byten och även halvpiruetterna blev bra :)

Finprinsen..

Ja orkar inte skriva om resten av dagen, den har väl varit ungefär som alla andra dagar egentligen :P

Kram Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0