Lördag kväll..

Publicerat: 2011-03-19 Kl: 20:50:46 | I kategori: Allmänt

Halloj allsammans!!

Kan säga att det blev en lååång dag i stallet.. Just ätit middag här på Ekelund tillsammans med mamma, pappa och Anders.. Får se om det kanske blir nått gott till efterätt också :)

Ska börja med "Emilias" kommentar på inlägget angående de nya ponnyerna som kommer på måndag. De ska "bara" komma på utbildning hos mig, till att börja med i en månad sedan får vi se. :) Men visst var de fina? Ska bli superkul att få jobba med dessa fina individer.

Idag började jag med Ebba ca 8'20 då red hon först Gordon ca 30min och sedan Grappan 30min, mamma Carina fick aggera hästskötare så vi skull hinna innan Ungdomsprojektet kl.9'30-10'30. Ebba var duktig och ponnyerna fina, jag fick också "hoppa" upp på Gordon ett par varv då han inte var speciellt medgörlig i vänster galoppen. Vi har nu ikväll, jag och mamma, kollat upp datum för slutmätning då han aldrig blev slutmätt som 8-åring eftersom han då fick problem med hälta. Så på onsdag hoppas vi kunna slutmäta utanför Stockholm så Ebba kan tävla honom på söndag.

Gordegus Boy!! med mig på ryggen..

Sedan blev det till att mocka resten av boxarna som mamma inte hunnit med innan lunch och mer planering inför "GK-kursen" som startade kl.13'00 och höll på till strax efter 17'00. Efter detta red jag först Limit och sedan Ture - båda var fina och skötte sig bra så nu blir det dessa två pållar som får följa med på tävling imorgon hos Gripen RF hos Zeger (gammla Helmer) i Strängnäs.. Rider första hästen vid 15'00 och sista strax innan 17'00 tror jag.. LA:1 är det som gäller för dem båda.

Kanske finns det några som vill komma som hejjarklack? :P Är ju iaf inte så långt och jag hoppas på att de sköter sig. Ture har ju inte varit ute ngn gång sedan han flyttade till och och blir ju nervös bara av att jag tar ut honom själv i ridhuset så vi får väl se..

Trevlig kväll!!

Kram Madde 
Ps. är det någon som vet nån som skulle kunna vara intresserad av vår fina Gaia??
Hon  måste bort nu och igår la jag ut en ny annons på hästnet där vi nu begär 20.000 blir vi inte av med henne så vet jag inte vad vi hittar på :S Hon är ju så fin och snäll att rida och hantera, måste ju finnas någon som vill ha en sån häst att bara ha kul och mysa med.. Eller?

Kommentarer
Postat av: Ebba

Det var, som alltid, två kalasroliga lektioner! :)

Grönt kort kursen var också rolig, jag lärde mig massor! Nu ska jag plugga läxan. ;)

Lycka till imorgon!! :)

Kram Ebba

2011-03-19 @ 21:12:24
Postat av: Madde

Vad kul Ebba! :) Ni får väl komma förbi och kika i em.. kan alltid behövas en extra hjälp med hästarna också!

2011-03-20 @ 08:42:16
Postat av: Johanna

Fina Gaia, om jag hade pengar hade jag köpt henne direkt!

2011-03-20 @ 12:01:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0