Hallåå!

Publicerat: 2011-03-02 Kl: 20:52:44 | I kategori: Allmänt

Hörrni läsare- jag saknar lite trevliga/otrevliga, roliga kommentarer ifrån er! Vad som helst :P

Kan det vara något med en liten sk "Frågestund"??

Tell me!



Jag och Millieboy på Arphus..
Mamma jagar Pether för att boka in träning, vore kul att komma igång ordentligt nu när hästarna är friska och allt annat fungerar någelunda igen.. men som många kanske vet så kan han ibland vara ganska omöjlig att få¨tag i :S Hoppas att jag kan få hjälp med Milles byten annars får han nog bli hopphäst, det sa jag iaf till Amanda Gullström idag då hon var med två av sina hästar hos oss och hoppade/bommövning.. Fia hoppade ett räcke med en svensk flagga hängande över med honom, kan säga att han hoppade upp sig ÄNNU mer än vanligt!
Tror hon hoppade ganska högt (enligt mig iaf) kanske 120-130? Amanda hoppade det hindret helt galet högt med sin pålle - absolut 150 iaf :S Jag var livrädd bara av att se på!

Vi red ut på Rangun, Limit och Arrobell på morgonen - riktigt härligt i solen och jag använde mina nya vinterstövlar för första gången..

Efter lunch red jag Gaia - kanonfin - blir galen om vi inte kan hitta en ny ägare till henne.. Hon är ju inte speciellt dyr om man säger så och okomplicerad att rida vi måste verkligen bli av med henne nu så vi kan få in andra hästar..


Mamma med Bell's Melete & jag med Gaia på fölmönstring 2010

Jag har även haft lektion för Åsa på Lady och imorgon ska hon rida igen :) Kul med elever som verkligen är ambitiösa..
Mina "onsdagstjejer" red ocks¨bra idag, de fick träna på att sitta ner i traven. Kommer bli mycket sådan träning framöver - UTAN stigbyglar!

Jag och Fia hjälptes åt med Poseidon också, jag longerade och sedan hängde jag och gjorde allt möjligt för att lära honom att det händer något på ryggen men han var totalt koollugn hela tiden.. Satt sedan upp ordentligt ett par gånger en liten bit, imorgon rider vi väl kanske ut skulle jag tro.

Fasar för helgen som kommer - blir fullt upp.. Kanske lite kul också..

Kram Madde
Kommentarer
Postat av: Sanna

Hade jag pengar skulle jag köpa Gaia på stående fot!

2011-03-03 @ 08:03:42
Postat av: Madde

Låter bra Sanna! :) Köp en Trisslott ;P Brukar ja göra ibland - visserligen sällan vinst och då på sin höjd max två nya lotter :S Man lever på hoppet!

2011-03-03 @ 19:02:37
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/
Postat av: carina Lindström

Påtal om ambitiösa elever ...... Bella skulle vilja rida för dig varje dag om hon fick !

Tyvärr tillåter min ekonomi INTE det !

2011-03-04 @ 09:24:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0