Träning för Gunilla

Publicerat: 2011-01-20 Kl: 19:50:58 | I kategori: Allmänt

Japp idag har Gunilla Åkerman varit och tränat oss och våra fina hästar. Gunilla är dressyrdomare t om Intermediare och om drygt en månad, 3:e mars tror jag, är det exakt 10 (!) år sedan hon kom till oss för första gången för en programridning. Så Gunilla har funnits med i nästan halva mitt liv :)

Jag var först ut med Rangun som gick som ett spjut rakt igenom hela passet och han är Gunillas favorit om ni frågar henne :P Red delar ur MsvC:1 och även en del byten. Pappa fixade hans hovar idag också så nu sitter skorna på plats, han har ju inte världens bästa hovkvalite så han kan inte gå alltför många veckor innan det börjar glapa och skramla, om han inte hunnit dra av sig skorna förstås.. Hmm

Mille var även han väldans fin om än lite tvär i början då han sparkade och grejjade, vilket han inte gjort på flera månader nu så jag hoppas han bara hade en lite dålig dag. Vi jobbade mycket med den förvända galoppen och tempoväxlingar. Mamma hittade min kamera och tog lite bilder på mig och Fia - men de är inte av så bra kvalite, vet inte riktigt vad hon gjorde med inställningarna men hon försökte ju iaf! Såsmåningom så blir det säkert bra..


Sofia & Limit


Ja och Millieboy!

Sedan gjorde mamma iordning och longerade Demeter som jag sedan red och Gunilla gillade henne, dessutom alldeles lagom storlek - tror inte hon är mycket högre än 160cm.. Lite skillnad mot våra höghus!

Sedan longerades även Gaia och jag red henne en stund, tror det var tredje gången nu och hon gick som en klocka.

Kram Madde
Kommentarer
Postat av: Sara Carlsson

sv: tack :D fast han på bilderna är vår ridskolehäst :)

2011-01-20 @ 21:38:31
URL: http://carlssonpataket.blogg.se/
Postat av: Denise

svar: tack :) fin häst du har också :) (fuxen) vad är det för stam och ålder på den? :)

2011-01-20 @ 22:12:38
URL: http://denisedanielsson.blogg.se/
Postat av: Madde

Millet är född 2004 e:Briar - Königsruf, tror det stavas så :)

2011-01-20 @ 23:02:30
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/
Postat av: A M A N D A

Hej! Jag har just nu en tävling i min blogg, om den snyggaste matchningen med dig & din häst/ponny. Är du intresserad att vara med? Skicka ditt bidrag till [email protected] och vinn hemliga saker!

Läs mer här: http://rilfarna.blogg.se/2011/january/tavling-ala-amanda.html

2011-01-20 @ 23:24:53
URL: http://rilfarna.blogg.se/
Postat av: Mamma mu

Hej!



Det är verkligen jättekul att läsa er fina blogg! Keep it up!



Jag har dock en fråga som inte alls har med ditt blogginlägg att göra, men tänkte passa på att fråga ändå:

Hur går det med den nya hemsidan? Väntar på att den ska komma igång igen, men har inte hört något om den på länge...



Trevlig helg!

2011-01-21 @ 12:43:44
Postat av: RIDE GOSSIP - Din sida om våra svenska bloggryttarna.

En nystartad blogg om de mest omtalade Svenska häst & ponny ryttarna som bloggar. Kanske är du med i bloggen? Varför inte ta en titt?



Kram

- Ride Gossip

2011-01-21 @ 17:01:05
URL: http://ridegossip.shapemeup.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0