Nu så

Publicerat: 2011-01-16 Kl: 11:52:37 | I kategori: Allmänt

Det vart så sent innan vi kom hem efter bion igår och jag var så trött att jag flyttade fram gårdagens inlägg tills nu. Det var sjukt mycket folk på Heron för att se film så det vart andrahands valet "Little Fockers" bvar riktigt rolig så det gjorde ju inte så mycket att vi inte fick se "The Town".

Ja igåt vart det fullt upp i stallet, kom ut vid halv nio då jag fixade med mockning och sedan red vi ut.. Jag på Rangun, Fia/Limit och Josse med Mille - som borde vara trött i huvud och kropp efter passet på Arphus men icke! Han fick in hela två bockserier med en sväng ned i diket i djupsnön, tur att det var Josse som satt på hon är ju van vid tio resor värre ifrån sina egna hästar :P

Sedan lunch innan Fia skulle ha mammas ungdomsgrupp, mamma är på tävlingskonferens, och jag sen gick ut för att ha lektion för Ebba. Hon kunde inte bestämma sig för vilken ponny hon ville rida, Gordon eller Gent, så jag valde Gordon för nu har hon bara ridit Gent sedan jag kom hem. Mycket bra val visade det sig för det gick sjukt bra för Ebba - hon red som aldrig tidigare! :D
Hon verkade mycket nöjd själv också.. Härligt när eleverna går framåt och utvecklas, igår fick hon jobba mycket med ställning och böjning av ponnyn då han är lite rak speciellt i vänstervarvet och till slut vart han nästan bättre i vänstervarvets galopp än till höger..

Tjusiga Lindsey!
Jag tycker det är viktigt att verkligen göra hästarna fina inför visning för spekulanter - knoppar och vita lindor är ett absolut måste.

Jag tog in Lindsey direkt efter Ebbas pass så hon fick äta lite lunch innan jag började med henne, spekulatrerna skulle komma kl.15. Hon tyckte det var urmysigt med allt pyssel och fix, hon kan ju ibland inte vara helt förtjust i detta men igår bara nöjt hon - inte vet jag hon kanske vill flytta ;P
Hon skötte sig exemplariskt med familjen som kom för att titta också två duktiga tjejer, 11 och 13år tror jag. Mamman var också ganska kort så hon skulle rida ibland, jag visade henne först lite på marken och så fick båda tjejerna prova innan vo sedan bytte sadeln och jag hoppade några språng på en s k. 5-50. Jag som inte hoppat sedan i höstas.. Sedan provade även den äldsta systern  att hoppa helt utan problem :)
Men det var första ponnyn de provade och även om det verkade fungera bra och så så tycker jag ändå att det är viktigt att prova flera olika ponnyer så man får testa på olika och lättare känna vad man verkligen vill ha för typ av häst. De skulle iaf höra av sig till mamma inom kort och förhoppningsvis då så vill de kanske prova igen.

Ska man provrida häst hos oss får man även rida i superfina sadlar! Här är min/Milles Cobra dressyrsadel - kan avslöja att båda tjejerna tyckte den var superskön :) Till hoppningen tog jag en Prestige sadel. Självklart vita schabrak.


Helbild

De första spekulanterna åkte fem i halv fem så då hade jag bara 35min på mig att göra iordning Catmandhu innan nästa spekulant 17'00 :S stressigt men jag fick som tur var hjälp av Maria G (dressyrbloggaren.blogg.se) och Amanda V - TUSEN TACK TJEJER!

Ägaren kom kvart i fem och spekulanterna kom sedan mycket punktligt, jag visade henne lite lätt och sedan satt hon upp och provade. Jag såg en stund innan jag gick in för att klä av alla lektionshästars täcken och även våra egna. Sedan hjälpte jag Annika att göra iordning henne efteråt samt plocka ihop Catmandhus saker då hon idag ska åka ner till Linköping.

Tyvär vart det ingen bild på henne men självklart hade även hon knoppar och vita ben!

Kram Madde (ja och "Freddy" i Tyskland)
Kommentarer
Postat av: lisa!

hej!

jag försökte googla min häst tillsammans med sin fd ägare, och då kom din blogg upp - men hittade ingenting om dem ;s var bor du?! :)

2011-01-16 @ 19:21:06
URL: http://llisahedman.blogg.se/
Postat av: Maria Granberg

no problemoo! det är kul att fixa hästar! :)

2011-01-16 @ 19:59:44
URL: http://dressyrbloggaren.blogg.se/
Postat av: Madde

Lisa - Vad lustigt.. Ekelund ligger i Mariefred, men själv bor jag i Eskilstuna nu. Vad heter din häst då?

2011-01-16 @ 20:43:52
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/
Postat av: locka

fin blog rolig att läsa =)

2011-05-14 @ 09:35:21
URL: http://lockalocka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0