Lång väg..

Publicerat: 2010-09-05 Kl: 19:44:41 | I kategori: Allmänt

Ja fattar inte hur jag kunde glömma skriva i bloggen igår :S kom på det efter att jag lagt mig och min Iphone fungerar inte att skriva i bloggen med längre :(

Igår var det iaf sjukt stressigt hela dagen men först Malmköping och så lektion för Ebba och sen iväg till Ikea för att byta ut en del skåp och sen var vi hemma på Ekelund vid sex tror jag och då hade jag två hästar att rida..
Båda fick gå på utebanan och Mille vavrt ganska fin stundtals men det krävs MYCKET ridning på den hästen, inget man "glider" runt på.. Rangun fick ett "jogg"-pass där jag bara kände att han gick fram och lyssnade för hjälperna..

Idag åkte vi strax efter halv elva efter en del strul bland annat ett hjulbyte på transporten då vi fått punktering under natten :S Tack morbror Mats för att du kom och hjälpte oss! När vi väl kom iväg 15min försenade så var det sen en lastbilsolycka i Nyköping så det gick riktigt långsamt en bit på motorvägen så när vi kom fram var det bara att lasta ur hästen och på med utrustning fort som sjutton. Tyckte nog ändå att framridningen vart ganska ok även fast det då bara vart ca 30min.. Han kändes helt ok i programmet men hade velat haft lite mer "power" och tydligare övergångar samt att jag missade typ alla bytena, även de till vänster vilket känns riktigt trist :( men men så är det och i princip alla missarna jag fick var där det var koffecient 2 så det gör verkligen stor skillnad i resultatet.. Bara att träna vidare och komma igen, nu är det iaf några veckor till nästa tävling så jag ska verkligen försöka lägga enormt mycket energi på galopparbetet spec i höger varv så att jag får till bytena ordentligt, vore ju kul att komma igång med lite arbete med serier..



Mamma & Arrobell innan starten i Prix St George


Provar nu med att ta tre bilder istället.. Detta är första delen på mitt och Ranguns program idag..


Video kommer imorrn..

Kram
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0