Peppad för tävling!

Publicerat: 2010-11-05 Kl: 20:23:47 | I kategori: Allmänt

Hallo!!

Nu har starttiderna till  morgondagens klass kommit och jag rider 12.14 så jag hade ju räknat ganska bra  själv.. Åker starx före tio är planen, Rangun är fixad och ska bara ryktas lite till och knoppas imorrn innan avfärd. Utrustningen är puttsad och ska bara packas in i tävlingsskåpet, lite jobbigt att jag inte sett till o ta de där BE-körkortet ännu för jag måste åka Forden och låna Vesterinens släp.. Inte riktigt lika som vårt stora ekipage :S

Rangun kändes iaf kanon idag och flera som såg när jag red tyckte han var så fin :D Red på träns men imorrn är det kandar som gäller då jag inte får rida på träns i den klassen.. Mille var lite tjock i ena bakkotan imorse men lade ingen större vikt vid det då det inte verkade var någon större fara med honom utan han fick gå ut som vanligt men så på em skulle jag och syster rida ut och då var han ännu mer svullen och vi tänkte att det vara bättre om han fick gå en stund på skritten istället men väl på skritten märktes det ganska snbbt att han var halt..
:( Fina Mille - hoppas att det inte är någon fara, vi gissar att han gjort något i boxen i natt då det har varit massa vildsvin utanför hans fönster - vem vet de verkar ju helt orädda så de kanske tilloch med knatat in i deras stall.. :S

På morgonen red vi ut en sväng mamma på trygga Uranos, Fia på Demeter och jag på lillpojken Poseidon - första gången utan någon som håller i, pappa fick gå med en bit utmed vägen innan han släppte men åhh så duktig han var. Väldigt lik Rangun är han, inte bara till utseendet, han gillar inte vatten och lera så det resulgterade i att fi fick gå en lite längre tur i skogen än vi tänkt så han vart ganska trött kan vi säga, jag hoppade av och promenerade sista biten hem på grusvägen.

Nu fredagskväll!!

Kram och håll tummarna för mig och Rangun imorn :D
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0