Helg igen!

Publicerat: 2010-05-07 Kl: 20:34:31 | I kategori: Allmänt

Hejsan!!

Då var det fredag igen, veckorna går väl ruskigt fort?? Snart är man väl 85 med rullator och stödkäpp :S
Idag har det varit fullt upp, fredagar som vanligt, startade med att fixa stallet på morgonen och tyckte sen att det inte fanns tid nog för att hinna rida Rangun innan barnen kom så jag förberedde kvällsmaten till mammas weekend som startade idag, pajer med skinka färska champinjoner och purjolök :D
Åsa var lite sen idag och kom inte förens två och då hade jag sån tur att hon helst ville rida ut och bara mysa i solen så det var ju kalas då kunde jag "slå två flugor i en smäll" som de så fint kallas eftersom jag då kunde rasta Rangun samtidgt.. Hade egentligen tänkt rida dressyr men han har ju varit så himmla fin på sistone så han mådde nog bara bra av att få gå ut en sväng även idag.

Han var verkligen duktig när vi red ut då Åsa hade med sig sin lite halvt förvirrade pudel Trassel också men Rangun skötte sig exemplariskt!

Red Demeter innan jag åkte hem och hon var jättefin.. Lite problem med vilket håll vi skulle åt ibland dock.. Är lite svårt att rida en unghäst samtidigt som det är andra hästar i ridhuset och nu var Emma där med sin lilla ponny.. Unghästar vill ju helst springa efter de andra och har inte helt lärt sig vad alla hjälper betyder men jag är ändå jättenöjd med dagens pass! Hade lite problem med galoppen då hon först inte ville gå fram utan stannade och slog med skänkeln men sen så fick jag riktigt fart på henne minsann!!

Morgondagen känns som att den kan bli lite stressig då jag har mycket som jag vill hinna göra.. Ska först fixa lunch till mammas kurs, blir den pasta salladen med pepparot och sen lax till som jag gjorde hemma för några veckor sen :) Så det går fort att laga! Sen så fick Anders lillasyster i julklapp att rida och gå på bio med oss så vi tänkte ta det imorrn, nu fanns det tydligen ingen bio som hon ville se så det blir bara ridning imorrn så därför tänkte jag försöka klämma in en lektion med Ebba då hon så gärna ville rida innan programridningen på torsdag för Lotta Finnstorp.
Efter det är sen tanken att vi ska hinna hem och duscha och fixa oss till Tess 25års firande på kvällen.. Fullspäckat!
Ja juste ja ska hinna rida dressyr på sötisen Rangun också!!

Bye..
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0