Ekelundsnytt

Publicerat: 2009-10-23 Kl: 18:00:36 | I kategori: Allmänt

Hejsan,
Har dröjt med inläggen. Var utan dator någon dag pga strul med 3 :( inte mina favoriter precis. Men nu så.....
väntar besök av släkt från Jönköping så i helgen ska jag försöka att vara lite ledig i alla fall söndagen.
Skulle ju åkt med Elin-Ronjah + Emma -Athos till Kungsör på distriktsfinal i ridskolemästerskapet.
Men fick meddelande idag att det är framflyttat en vecka pga av domarbrist. Undra om de hade fixat någon från början, det duger ju inte med vem som helst då man ska ha gått kurs för just de bedömningarna. Men men som tur var verkar både Elin o Emma kunna nästa helg.
Så på söndag ledig dag + vintertid den som väcker mig då hänger löst......

Här på ridskolan har det rullat på ungefär som vanligt. Eleverna från Botkyrka har varit här och vi har löshoppat lite hästar. Tyvärr inte Demeter som har skadat sig. Bytte box i veckan och att en 2,5 åring kan vara så tuff så hon försöker att puckla på grannen i boxen bredvid genom att sparka i boxväggen. Nu har hon två svullna haser och haspetsar :( länge sedan jag hade en så tuff unghäst. Varken jag eller Sofia vill rida, så nu hoppas vi ju på Madde när hon kommer hem. Vi ska försöka förbereda henne ordentligt med sadel och longering.
Sto och fux.......vacker som en dag är hon i allafall. Travar som bara den..........
Men det gjorde Poseidon vid löshoppningen också-det verkar bara finnas den gångarten just nu då han hellre travar än galopperar.

Igår var Liane Wachtmeister här. Det gick riktigt bra att rida Arro Bell, Liane tyckte att han var fin och det var lite extra tryck i honom igår också. Sofia red Rangun och det gick också riktigt bra hon fick jobba med en mkt bra övning för att få honom stadigare i formen med mera bjudning samt rakare- halva bakdelsvändningar och direkt igång i trav.
Denna gång red Carolina M två hästar då vi ej hade några fler och Jenny red Alcaprinz -  så kom Julia med sin mammas fina Master häst-jag han med o titta på nästan alla utom Jenny eftersom jag gjorde iordning min häst samtidigt tror att Liane var nöjd med samtliga.

Sätter in lite fina bilder jag fått av Erika Torrång hon är duktig att fota.
 Athos -97 vinnare KM förra helgen visst är han fin? Duktiga Emma

 Bosson min fina hoppare

 Bells Hera - 09 vår nästa stjärna? Arro Bell - Briar - Troll - Fantom II
 Jolita alltid lika bildskön född 02 polsk imp.

 Bells Thaleia 09 nästa stjärna ?Arro Bell-Troll- Bordeaux - Legend
Uranos -00 Troll - Curacao xx - Iliad - Ural visst är han fin?
Allt för idag
Ann

Kommentarer
Postat av: madde

Vilka fina bilder Erika tagit! Låter som att det flyter på bra därhemma.. kanske inte behöver mig?;P haha men vem ska ni då tvinga upp på den galna Demeter?

2009-10-23 @ 22:20:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0