Skitdag och skit väder...

Publicerat: 2015-02-16 Kl: 23:08:47 | I kategori: Allmänt

Ja då är det måndag igen  - hatar blåst och kyla. Dagen började inget bra skit väder att rida i. Rocco var inget rolig idag,
Min kropp är inte gjord för denna kylan. Har i alla fall jobbat på en del idag så det blev fyra hästar före lunch och en efter sedan har jag jobbat på kontoret kändes helt ok för en gång skull. Jossan har ridit en hel del hästar idag Millet Pebblan o Pommes,
Sedan var det bara ut till lektionerna ikväll som tur var gick de mycket bra.
Mina gulliga barn har blivit så duktiga förra veckan gick vi igen att sitta på rätt nedsittningsben i lättridningen och redan klarar alla av detta. Dessutom var det en som kunde kontrollera om hon satt på rätt och sedan byta.
Det är ju många som ridit länge som inte har koll. Men oftast har man då inte lärt sig det från början och känner inte detta.
Härligt med barn!
Dessutom så har det varit fullt med barn i stallet på eftermiddagen. Vi har två ny utbildade ungdomsledare som har haft aktivitet i stallet. De har lekt lekar lärt sig mer om färger på hästarna fikat och haft gymkhana,
Det var blandade åldrar och nivå på ridkunskaperna det är det som är så kul med hästar och ridning.
Imorgon kommer det ännu flera barn.
Madde och Sofia har det bra.
Sofia har ju just kommit fram och redan frågat hur hästarna och katterna mår.....
Vår nya stjärna Ceasar verkar trivas i verksamheten han är ju här på prov och det känns bra. Misstänker att Madde kommer ta fram klippmaskinen bara när hon kommer hem.... alla som vet hur petig hon är. Hade tänkt att klippa Rocco men det är väl inte värt att jag gör det innan hon kommer hem.
Apropå vädret så var det en inackordering som åkte av ikväll när jag hade lektion hästarna påverkas verkligen av kyla och blåst.
Man är i alla fall glad att man har ett ridhus även om jag just nu saknar isolering,,
God natt
Ann
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0