Dagarna går snabbare och snabbare..

Publicerat: 2015-02-26 Kl: 22:53:49 | I kategori: Allmänt

Nyss hemkommen från ´styrelsemöte i distriktet som idag var på Ekeby ridskola utanför Eskilstuna. Det blev en otroligt kämpig dag och jag kan säga att jag emellanåt ångrar mina ideella uppdrag för tiden finns faktiskt inte.
Det som är roligt är ju att kunna vara med och påverka och förhoppningsvis förbättra inom ridsporten.
Vore kul om det fanns fler som brann för det då jag ju arbetsmässigt sätt med tanke på mina långa arbetsdagar och allt kvälls jobb inte har det mest ideala arbetet för att gå på kvällsmöten.
Vi saknar alltså folk till styrelsen.
Så om någon blogg  läsare känner sig manad så är det bara att kontakta valberedningen i distriktet och det är Markus Saarenpä och Madde Holmqvist samt Carro Mörk som sitter i den.........
 
Jag landade på gården ca 17.15 idag och mötet började 18.30 tur att Jossan finns kan man säga som tog hand om min fina häst.
Vi har ju alltså varit på Segersta idag igen. Vilket jag skulle kunna tänka mig flera ggr i veckan om tid fanns. Beroende framkallande att träna!
Idag fick Mads sitta upp på Melete har funderat på det ett tag och det var ett bra beslut. Hon har ju alltid varit så lätt men de sista månaderna så har det försvunnit kan man säga men det syns kanske inte så mycket. Innan när jag red sa Mads att hon ser jätte fin ut! Fast jag har ju lärt mig att rida så att det inte syns.
Hon visade  sitt rätta jag först men så kul för Mads tycker hon är super fin just för att hon är så lätt lärd och snabb på hjälpen och det är ju det hon lärt sig sista tiden att när jag vill lite till och hon inte så backar jag av....
Men han tror hon kommer ha lätt för de svåra rörelserna - kul!
Fast nu lär det dröja innan jag får träna igen Mads åker till Frankrike och tävlar i flera veckor och jag åker på semester.....vad jag längtar jag kan redan känna smaken av maten, det varma vattnet i havet osv.
Ann
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0