Upp och ner

Publicerat: 2014-02-20 Kl: 23:21:32 | I kategori: Allmänt

Ja det vet ju alla som rider att inte alla ridpass blir bra. Min fina Demeter fick hoppa i morse och det var ett mindre bra pass. Sur på mig själv för svår övning helt enkelt.
Men det går ju snabbt över det är bara att ta nya tag och bättre övning. Ser fram emot hoppträningen nästa vecka. Det är ju väldigt stor skillnad att hoppa Demeter mot mina andra - Bosson och Jaqueline. Men viktigt att även hoppa hästar som man har lite svårare att hoppa på. Demeter hoppar bra men är inte lika reglerbar på hinder som i dressyren så har hon väldigt stor galopp som är lite långsam så ibland misstar man sig.
De andra två kan jag bara rida på känsla.
Lite kul att de tre står nu nästan bredvid varandra så det blir ju en extra morot till alla tre på kvällen när lektionerna är slut. Så ingen blir "avundsjuk" på uppmärksamhet.......
Själv har jag ridit lite mindre sista dagarna då jag "överred" mig själv i början av veckan. Har ju mina gamla skador som gör sig påminda och jag känner inte det förrän det är för sent.
Har idag varit och fått akupunktur igen så himla skönt. Jag somnar faktiskt och får då en liten powernapp på sen eftermiddagen så man är taggad till kvällens lektioner.
Idag har jag haft träning för en av mina flitigaste elever för andra dagen i rad -hårdträning inför tävlingen.
Hann även med att hjälpa Madde med fina Rocco -vilken fin häst det är!
 
Imorgon hoppas jag på lite ute ritt det behöver hästarna tyvärr  så var det ju en hel del snö i morse så det lär väl bli styltor.
Ikväll har Madde stannat kvar över natten. Hon har klippt hästar med den nya klippmaskinen. Vilken skillnad på ljudet! Låter nästan ingenting jämfört med den gamla.
Skulle köpt en ny tidigare.
God natt!
Ann
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0