Strömsholm

Publicerat: 2011-06-06 Kl: 20:49:45 | I kategori: Allmänt

Jaha idag var det dags för ett nytt besök på Strömsholm, nu skulle jag själv starta med Rangun i MsvB:4. Dagen har bjudit på nästintill olidlig hetta (iaf om man ska rida i tävlingskläder) och jag som har en lite specielll häst där jag inte kan klä av eller på mig ovanpå honom måste rida fram i kavaj och allt. :/ Lite svårt med framridning också eftersom  han snabbt blev mycket svettig och man är lite rädd att "krutet" inte ska räcka hela vägen..

På framridningsbanan..






Väl in för att rida runt banan så blev han kanonspänd och mycket rädd för blommorna de hade ställt ut så fint :/ hann rida ett varv innan startsignal och när jag sedan vände upp i galopp för att gå in så skulle vi ju passera emmellan två blomkrukor vid passerandet av A. Detta gjorde vi i ganska hög fart och med ett stort språng in på banan. Snyggt!!
Det kändes verkligen katastrof rakt igenom då jag aldrig riktigt kom till nån bra ridning - jag slutade iaf inte sist - resultatet blev drygt 58%. Jämnför jag nu detta med bedömningen i Katrineholm då jag var riktigt nöjd med galoppen och halvnöjd med traven men ändå så mycket bättre än idag och då blev resultatet 55%

Får bli nån ändring på dommarkåren!!

Så mycket mer än en tävlingsstart hanns det inte med idag då vi även var på Equirehab med Ronjah för behandling. Verkar vara ett kanonställe de byggt upp med kunniga människor, få bli en tripp dit för genomgång av lite fler hästar tror jag :)

Hade lektion för mina måndagsbarn också, idag var det premiär för dem att rida barbacka!

Kram Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0